چه افرادی برای کاشت ایمپلنت مناسب می باشند؟

Posted By: Maral R In: آشنایی با ایمپلنت On: Comment: 0 Hit: 5267

بیماری که دارای یک یا چند دندان از دست رفته یا آسیب دیده است می تواند با کاشت ایمپلنت، دندان خود را جایگزین کند. اما سلامت جسمی و مراقبت های پس از جراحی در موفقیت آمیز بودن کاشت ایمپلنت بسیار تاثیر گذار است.  

candidate

 

قبل از اینکه بیمارتحت عمل جراحی کاشت ایمپلنت قرار گیرد، توسط پزشک و دندانپزشک از نظر داشتن ویژگی هایی مورد بررسی قرار می گیرد تا میزان موفقیت ایمپلنت تخمین زده شود.

doctors

1)سلامت بافت و استخوان فک:

 سلامت بافت و استخوان فک برای جراحی ایمپلنت بسیار اهمیت دارد. بافت سالم بافتی است که از نظر تراکم وحجم در وضعیت مناسبی

باشد تا ایمپلنت (فیکسچر) با استخوان فک پیوند خوبی برقرار کند.

2)سلامت جسمی بیمار:

سلامت جسمی بیمار باعث تسریع التیام زخم های پس از جراحی  می شود و دوره نقاهت با مشکلات کم تری سپری می گردد.

healing

3)بهداشت دهان:

برای جلوگیری از عفونت لثه، حتما بهداشت دهان و مراقبت های پزشکی منظم  پس از جراحی،  باید رعایت شود. در این مدت از مصرف سیگار باید اجتناب گردد. دود سیگار باعث ایجاد آلودگی و عدم برقراری پیوند بین فیکسچر و استخوان می شود.

smoking

البته باید توجه داشت که نحوه کاشت ایمپلنت برای هر فرد باید با توجه به ویژگی های سلامت بدنی فردی صورت گیرد. اما با این وجود کودکان کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت نمی باشند. فک کودکان در حال رشد است و این موضوع برقراری پیوند فیکسچر با فک را دچار اختلال می کند. 

children

اگر بیمار جزو افراد دارای شانس کم برای کاشت ایمپلنت باشد چه می توان کرد؟

not a good candidate

برای بالا بردن شانس موفقیت این افراد، باید قبل از اقدام به جراحی تا جایی که ممکن است بیمار سلامت خود را بهبود بخشد. مصرف سیگار را به طور کامل قطع کند و بهداشت دهان را رعایت کند. دود سیگار باعث ایجاد آلودگی و عدم برقراری پیوند بین فیکسچر و استخوان می شود. در صورت مناسب نبودن تراکم استخوان فک، پزشک با کمک محصولات بایومتریال (پودر اسنخوان، ممبرین و..) به افزایش تراکم و تسهیل استخوان سازی فک کمک می کند.