پیوند استخوان برای کاشت ایمپلنت چگونه انجام می شود؟

Posted By: Maral R In: آشنایی با ایمپلنت On: Comment: 0 Hit: 5757

در گذشته، کاشت ایمپلنت برای بیمارانی که تراکم بافت لثه و استخوانی کمی داشتند مناسب نبود، زیرا احتمال زیادی برای  از دست دادن ایمپلنت وجود دارد. اما امروزه راهکار جدیدی برای افزایش تراکم استخوان ایجاد شده است. 

پیوند استخوان چگونه انجام می شود؟

اگر بیمار به پیوند استخوان نیاز داشته باشد، جراح دندانپزشک ذراتی از استخوان فک خود بیمار، یا  ازمنبعی دیگر (بایومتریال ها) را برمی دارد و به منطقه مورد نظر پیوند می زند. در صورت ناکافی بودن حجم لثه، پیوند لثه با برداشتن مقداری از لثه خود بیمار و اضافه کردن به منطقه مورد نظر انجام می شود. 

bone graft

آیا پیوند زدن استخوان دردناک است؟

درد ناشی از پیوند استخوان از کشیدن دندان بیشتر نیست و برای راحتی بیمار، مرحله پیوند استخوان،  با بی حسی موضعی انجام می شود تا احساس درد به حداقل برسد. با از بین رفتن  احساس بی حسی، استفاده از داروهای مسکن، برای از بین بردن درد توصیه می گردد. 

چه قدر زمان لازم است تا پیوند استخوان التیام یابد؟

التیام زخم و موفق بودن پیوند استخوان، بستگی به شرایط بدنی و میزان سلامتی بیمار دارد؛ اما به طور کلی گرفتن پیوند استخوان6-1 ماه به طول می انجامد. 

bone graft

 

پیوند استخوان چه کمکی به کاشت ایمپلت می کند؟

استخوان پر تراکم برای موفقیت کاشت ایمپلنت دندانی بسیار ضروری است؛ زیرا ایمپلنت (فیکسچر) باید با استخوان فک پیوند خوبی برقرار کند. تراکم استخوانی کم مانع از قرار گیری مناسب ایمپلنت در فک می شود. با کمک پیوند استخوان تراکم و حجم استخوان افزایش می یابد و از موفقیت آمیز بودن مراحل درمانی و التیام، اطمینان حاصل می گردد. زمانی که تراکم استخوانی به میزان مناسب برسد، مرحله اول کاشت ایمپلنت انجام می شود.

 

 

1 2
3 4

 

نیاز به پیوند استخوان چگونه تشخیص داده می شود؟

دندانپزشک با معاینات فک و بررسی عکس رادیوگرافی،  تراکم استخوان فک را می سنجد. بیمارانی که چندین دندان خود را از دست داده اند با مشکلات بیشتری مواجه هستند. از دست دادن دندان به مرور باعث تحلیل استخوان فک می گردد و در این شرایط نیاز به پیوند استخوان ضروری می باشد.  

patient