مزایای ایمپلنت دندانی

Posted By: Maral R In: آشنایی با ایمپلنت On: Comment: 0 Hit: 5436

از دست دادن دندان علاوه بر از بین بردن زیبایی لبخند، باعث مشکلات جدی دیگری نیز می شود.

مشکلات بهداشت دهانی، از دست دادن بافت لثه و ابتلا به بعضی بیماری ها با از دست دادن دندان و یا داشتن دندان های آسیب دیده و ناسالم در ارتباط می باشد. خوشبختانه امروزه، دندانپزشکان می توانند با کمک ایمپلنت های دندانی، دندان از دست رفته را جایگزین کنند.  

 

dental gap

ایمپلنت دندانی چه کمکی می کند؟

    

dental implant can help

۱) بازگرداندن قدرت جویدن

جای خالی دندان، عمل جویدن را سخت می کند. به همین دلیل در طی زمان ماهیچه فک ضعیف و کم حجم شده و خوردن و صحبت کردن دچار مشکل می شود. ایمپلنت های دندانی حس طبیعی جویدن را به شما باز می گردانند و مشکلات ناشی از ضعف و کاهش حجم عضلات فک را برطرف می کنند.

biting

 

۲) مراقبت های بهداشتی ساده

ایمپلنت های دندانی با مسواک زدن روزانه و استفاده از نخ دندان، مانند دندان های طبیعی قابل تمیز شدن هستند. اما گزینه های دیگر جایگزینی دندان همانند بریج، نیازمند مراقبت های بهداشتی ویژه ای هستند. البته به یاد داشته باشید که ایمپلنت های دندانی نیازمند معاینات پزشکی منظم هستند.

oral hygiene

 

۳) افزایش بهداشت دهان

 فضای خالی دندان، مانند آهن ربا، باکتری ها را به خود جذب می کند. ایمپلنت های دندانی که نسبت به پوسیدگی مقاوم می باشند، فضای خالی دندان را پر کرده و از تجمع پلاک و باکتری در آن ناحیه جلوگیری می کنند.

  

۴) کاهش تحلیل استخوان فک

از دست دادن دندان باعث کاهش قدرت جویدن می گردد. پس از مدتی ماهیچه های فک کاهش حجم پیدا می کنند و منجر به تحلیل استخوان فک می شوند. با کاشت ایمپلنت دندانی حس جویدن طبیعی و سلامت استخوان و ماهیچه فک، باز می گردد. 

bone loss

 

۵) کاهش مشکلات دندانی ناشی از برخی بیماری ها

مطالعات نشان داده است که بیماری های قلبی، دیابت، آلزایمر و ... در ارتباط با مشکلات دندانی می باشند و با کاشت ایمپلنت سلامت دهانی شما بهبود می یابد.

 

health

   

    

۶) بازگشت اعتماد به نفس شما

بررسی ها نشان می دهد که افرادی که دندان هایشان را از دست می دهند، اعتماد به نفسشان کاهش می یابد. با کاشت ایمپلنت، اعتماد به نفس و زیبایی لبخندتان به شما باز خواهد گشت. 

self confidence

    

   

۷) ظاهر طبیعی

بسیاری از روش های جایگزینی دندان، ظاهری مصنوعی یا رنگی غیرطبیعی دارند و مشکلاتی را ایجاد می کنند. اما از آنجا که ایمپلنت به داخل استخوان جاگذاری می شود، ظاهر و حس طبیعی را در دهان شما ایجاد می کند.

natural look

   

    

۸)  ماندگاری بالا

ایمپلنت برخلاف دیگر روش های جایگزینی دندان، ماندگاری بالایی دارد. وقتی دوران درمان و التیام ایمپلنت به پایان برسد، مانند دندان طبیعی در فک عمل می کند و حس دندان طبیعی را به شما باز می گرداند.

 

happy

 
    
برای آشنایی با سیستم های ایمپلنتی موجود در ایران به صفحه زیر مراجعه نمائید:
  

ایمپلنت های موجود در ایران