چرا بیمارانم بله نمی گویند؟!

منتشر شده : بروزرسانی :1403-07-15 - گروها : مطالب آموزشی

  

  

  

  

ارائه خدمات دندانپزشکی، مانند فروش یک محصول نیاز به مهارت های ویژه خود دارد. ایجاد یک رابطه صادقانه و به دور از منافع شخصی یکی از رموز موفقیت است. اگر این مهارت به خوبی مدیریت و اجرا شود، بیمار با رضایت قلبی به شما می گوید: "بله!" 

با چند راهکار کوچک، تفاوتی بزرگ در میزان پذیرش بیمارانتان ایجاد نمایید!

 

سه مرحله مهم

یک ارائه خوب برای بیمار، دارای سه مرحله اصلی است:

  

مرحله یک) درک بیمار

برای انجام موفقیت آمیز این مرحله لازم است سوالات مهمی از خود بپرسید:

* چرا بیمار به مطب من می آید؟

* تجربیات دندانپزشکی قبلی بیمار چیست؟

* وضعیت بهداشت دهان و دندان او چگونه است؟ آیا از این وضعیت آگاه است؟

* آیا بیمار نسبت به بهبود سلامت دهان و دندان خود، نظر موافقی دارد؟

* آیا او، یک بیمار جدید است؟ یا قدیمی؟ یا یک بیمار اورژانسی؟

درک دلیل اصلی مراجعه بیمار به مطب، راهی طولانی اما مهم است که برای هر فرد منحصربفرد بوده و نمی توان از قواعد استاندارد و تعریف شده مشخصی استفاده نمود.

   

dental patient  

مرحله دو) معرفی

هنگام حضور بیمار در مطب، چه به منظور مشاوره و معاینه و چه به منظور درمان، لازم است محیطی آرام و لحنی شمرده و مناسب برای معرفی فراهم گردد. حفظ آرامش و خوش قول بودن دو اصل اساسی در این مرحله است. ارائه اطلاعات باید کاملاً سازمان یافته و مرحله به مرحله باشد تا بیمار به راحتی آنها را هضم کند. داستان های واقعی از موفقیت بیماران گذشته را با او به اشتراک گذارید، سوالاتی را برای مشارکت دادن او بپرسید و در کمال صداقت درمورد همه تردیدهای وی بحث کنید.

   

dental patient  

مرحله سه) نزدیک شدن!

پایان یک ارائه موفق و پذیرفته شدن شما توسط بیمار، نیازمند یک "توافق" است. شما به او می گویید که چه چیز برایش بهترین راهکار است و او، چگونگی و چرایی ادعای شما را آنالیز می نماید! در واقع همه چیز را در نظر می گیرد: آیا ممکن است درمان موفقیت آمیز نباشد؟ آیا ممکن است به آخرهفته موکول شود که زمان بیشتری برای ریکاوری داشته باشد؟ نحوه پرداخت قرار است چگونه باشد؟؟ همه این جوانب در ذهن او تحلیل می شوند تا در نهایت بتواند بهترین تصمیم را بگیرد.

فراموش نکنید که همه این مراحل باید به دور از هرگونه فشار و ناراحتی برای بیمار طی شود تا هم برای او و هم شما سودمند واقع گردد.

   

dental patient

  

تهیه کننده: واحد تحریریه دندال 

  

 

اشتراک پست