نیتروس اکساید، عامل موفقیت در پروسه های دندانی کودکان!

منتشر شده : بروزرسانی :1403-07-15 - گروها : مجله دندانپزشکی دندال

  

  

  

  

محققانی از کشور تایلند به تازگی دریافته اند که بی حسی موضعی با گاز نیتروس اکساید همراه با ایبوپروفن قبل از عمل می تواند میزان موفقیت را در بیماران جوان و کودکان افزایش دهد.

بی حسی یا بیهوشی، یکی از مباحث چالش برانگیز در حوزه دندانپزشکی به شمار می رود و قسمت جدایی ناپذیرکنترل درد در مراحل اولیه فرآیندی مانند روت کانال تراپی است. به خصوص در بیماری های وخیم مربوط به پالپ دندان (پالپ های پیشرفته و غیرقابل بازگشت که خود به خود ایجاد درد و ناراحتی می کنند). دندانپزشکان هنگام مواجهه با کیس های جوانی که با این مسأله دست و پنجه نرم می کنند، اغلب به مشکل بر می خورند و به دنبال راه حل هستند. بنابراین تعیین روش صحیح بی حسی برای این بیماران برای دندانپزشکان ضروری به نظر می رسد.

   

local anesthesia dentistry  

در پژوهش جدید که توسط محققانی از دانشگاه چیانگ مای تایلند انجام گرفته است، میزان موفقیت بی حسی پالپال را زمانی که ایبوپروفن با استنشاق نیتروس اکساید (Nitrous oxide) ترکیب می شود تحت بررسی قرار داده اند. گاز نیتروس اکساید از جمله گازهای مهم در پزشکی محسوب می شود که کاربردهای مهم و موثری در عمل های جراحی دارد. یکی از ویژگی های جالب این گاز این است که فرد با تنفس مقدار کمی از آن حالت خنده و حس سرخوشی به او دست می دهد.

  

local anesthesia dentistry  

در این پژوهش، 33 کودک مبتلا به پالپایتیس غیرقابل برگشت شرکت کردند و برای سنجش و درک میزان درد، از روش WBFPS استفاده شد.

در مجموع، نتایج نشان داد که استفاده از ایبوپروفن پیش از آغاز پروسه درمان و نیتروس اکساید در حین پروسه می تواند تا میزان 71 درصد آمار موفقیت را افزایش دهد.

نتایج کامل این پژوهش، اخیرأ در سومین شماره مجله Anesthesia Progress به چاپ رسیده است (2018).

  

تهیه کننده: واحد تحریریه دندال

  

 

محصولات مرتبط

اشتراک پست