تولید گان پزشکی چندبارمصرف توسط یک تولیدکننده پوشاک ورزشی

منتشر شده : بروزرسانی :1403-07-15 - گروها : مجله دندانپزشکی دندال

گان چندبار مصرف

   
در طی پاندمی Covid-19 بسیاری از لوازم و مواد مصرفی در بخش درمان کمیاب شدند و یا به دلیل کمبود مواد اولیه مناسب، دچار افت کیفیت گردیدند. از جمله گان های پزشکی که به دلیل کمبود PPE، با کیفیت پایینی تولید و عرضه شدند، بطوری که اکثرا سایزبندی مناسبی نداشتند؛ برخی بسیار باریک بودند و یا برخی طول آستین‌های متفاوتی داشتند و گاها آستین های گان، ساعد پزشک را بطور کامل نمی پوشاندن و یا کمربندهای بلند آنها بر روی زمین کشیده و آلوده می‌شدند. از این رو مراکز مختلف بهداشت و درمان در صدد حل این مساله برآمدند.

یکی از جدیدترین اقدامات در راستای حل این معضل در ویرجینیای شمالی و طی همکاری مرکز بهداشت اینووا و کمپانی JL Racing (تولیدکننده لباس ورزشی و قایقرانی) تحت برند La Forma (برای لباس های مدیکال) انجام گرفته است. این دو با همکاری یکدیگر توانسته اند گان هایی با سایزبندی و کیفیت ایده آل و البته با قابلیت استفاده مجدد (بالغ بر 100 مرتبه) تولید نمایند و دائما در حال بهینه سازی و ارتقای محصول تولیدی خود هستند، مثلا به منظور راحتی پزشک برای بیرون آوردن گان و عدم نیاز وی به کمک برای باز نمودن بند پشت گردن، یک بند در جلو (برروی شانه چپ) قرار داده اند که فرد به راحتی می تواند آن را بکشد. و یا به منظور جلوگیری از بالا رفتن آستین ها، در قسمت سر آستین ها، سوراخی برای انگشت شست قرار داده اند. همچنین آنها سبک تر و خنک تر بودن گان ها را نیز مدنظر گرفته اند که این امر موجب رضایت هرچه بیشتر پزشکان و کادر درمان شده است.

* لازم به ذکر است در حال حاضر این گان جدید در دو بیمارستان از پنج بیمارستان تحت نظارت مرکز بهداشت اینووا استفاده می گردد.

البته باید این مساله را در نظر گرفت که ایجاد این تغییر و استفاده از گان چندبار مصرف، کاری ساده و سریع نبوده و آنها به بسیاری مسائل از جمله محل جمع آوری گان های استفاده شده برای شستشو و محل نگهداری گان های تمیز برای استفاده و دسترسی آسان فکر کرده اند.

اگرچه مرکز بهداشت اینووا هیچگونه ارقام مالی در این رابطه را منتشر نکرده است اما وی اذعان داشته است که باتوجه به میزان مصرف سالانه خود برای گان های یکبارمصرف (3.1 میلیون گان در سال) و با تولید گان های چندبار مصرف موفق به کاهش 213 تن زباله شده است که علاوه بر حل مساله کمبود PPE، به حفظ محیط زیست نیز کمک کرده اند.

    

گان

پست های مرتبط

اشتراک پست