#_تازه های دندانپزشکی

معرفی پرینتر سه بعدی پیشرفته کولزر: cara Print LEDcure

منتشر شده : بروزرسانی :1403-07-14 - گروها : مجله دندانپزشکی دندال

در سال 1983 فردی به نام چارلز هول با بهره گیری از تکنولوژی Charles Hull برای نخستین بار توانست یک شی را یه صورت سه‌بعدی چاپ کند. با توجه به دقت بالای این فناوری، بسیار مورد استقبال قرار گرفت و توجه بسیاری از پزشکان را به سمت خود جلب  کرد که در سال 1990 به حوزه پزشکی راه یافت. در این بین از این فناوری نیز در حوزه دندانپزشکی و دندانسازی بهره گرفته شد. از تاثیرات مهم این تکنولوژی در صنعت دندانسازی می توان به افزایش دقت، کاهش هزینه های جاری و افزایش سرعت تولید ایمپلنت اشاره کرد.

فناوری چاپ سه بعدی لایت کیورینگ یک فناوری چاپ بر اساس رزین حساس به نور به عنوان ماده خام است که با تحت تابش قرار گرفتن رزین حساس به نور به صورت لایه به لایه توسط پرتو لیزر پلیمریزاسیون جهت تولید جامدات صورت می گیرد. در مقایسه با سایر فناوری های پرینت سه بعدی، فناوری چاپ سه بعدی با لایت کیورینگ دارای ویژگی های دقت بالا، سرعت بالا و وضوح بالا است.

  • دقت بالا: با بهره گیری از فناوری پرینت سه بعدی لایت کیورینگ می توان هندسه های پیچیده و ساختارهای ظریف مانند ویژگی ها و جزئیات را در سطح میکرون چاپ نمود.
  • سرعت بالا: با توجه به ویژگی کیورینگ سریع فوتوپلیمرها، پرینترهای سه بعدی لایت کیورینگ می توانند به سرعت اجسام بزرگ و پیچیده بسازند.
  • وضوح بالا: فناوری پرینت سه بعدی لایت کیورینگ می تواند به چاپ با وضوح بالا مانند وضوح در سطح میکرون دست یابد.

دستگاه Kulzer – Cara Print LED-Cure

دستگاه cara Print LEDcure ساخت شرکت کولزر آلمان دارای LED های با طول عمر بالا جهت رزین های 385 و 405 نانومتری، صفحه گردان شفاف جهت چرخاندن مواد چاپگر سه بعدی و یک هیتر مجهز شده به فن است که یک محیط حرارتی پایدار جهت تشکیل کامل تر پیوند و ایجاد خواص مکانیکی عالی از نظر استحکام خمشی، کشیدگی در هنگام شکست، استحکام لبه و ثبات رنگ ایجاد می کند که ترمیم های تولید شده چسبناک نیستند.

دستگاه cara Print LEDcure با قابلیت تنظیم زمان در محدوده زمانی 1 الی 30 دقیقه، دما در محدوده ی 30 الی 80 درجه سانتی گراد (کارکرد بدون بهره گیری از هیتر هم امکان پذیر است) و شدت LED 10الی 100 درصد (15 الی 150 شدت تابش ال ای دی) شرایط بهینه روشنایی برای همه مواد چاپ سه بعدی مات و شفاف را تضمین می کند.

با استفاده از مواد چاپ دیما ساخت شرکت کولزر در آزمایشگاه ها، امکان بهره گیری از برنامه های روشنایی از پیش تعیین شده جهت نتایج سریع و در عین حال قابل اعتماد و همچنین بهره گیری از بیش از 100 برنامه قابل تنظیم اضافی جهت پست کیورینگ سایر رزین های 3 بعدی فراهم می شود. 

دستگاه Kulzer – Cara Print LED-Cure

مزایا

  • پشتیبانی تمام نیازهای پست کیورینگ در یک فرآیند قابل اعتماد و در عین حال ساده 
  • قابلیت انعطاف پذیری در تنظیم زمان، دما و شدت روشنایی به صورت جداگانه برای همه انواع رزین های سه بعدی 
  • دارای محفظه بزرگ (مناسب 4-5 مدل) با LED های با طول عمر بالا
  • شرایط روشنایی بهینه برای همه مواد پرینت سه بعدی مات و شفاف (رزین های 385 و 405 نانومتر)
  • کیورینگ ایده آل، همگن، بدون نیاز به چرخاندن و غیرچسبنده بودن مواد بعد از کیورینگ
  • ارائه برنامه‌های تنظیم‌شده کارخانه (زمان، شدت، دما) برای dima و هم چنین ذخیره‌سازی بیش از 100 برنامه برای سایر مواد
  • هیتر فن دار برای تشکیل پیوند کامل تر و خواص مکانیکی بهینه

اشتراک پست