#_تازه های دندانپزشکی

معرفی پرینتر سه بعدی رزینی Form 4: سرعت بالای چاپ و کاهش 40 درصدی ساخت مدل های دندانی

منتشر شده : بروزرسانی :1403-07-14 - گروها : اخبار و تازه های دندانپزشکی , مجله دندانپزشکی دندال

پرینتر رزینی سه بعدی مدل Formlabs - Form 4

پرینتر 3 بعدی مدل Form 4 ساخت شرکت FormLabs آمریکا به تازگی رونمایی شده است که با بهره گیری از تکنولوژی Masked Steriolithography سرعت بالای چاپ را ممکن می سازد (در مقایسه با پرینتر Form 3 plus، سرعت چاپ 2 تا 5 برابر سریع تر). قابل توجه است که تکمیل فرآیند چاپ در کمتر از 2 ساعت و قطعات کوچک در کم تر از 1 دقیقه صورت می گیرد، هم چنین دقت بالا در ابعاد یا پرداخت سطح چشمگیر است.

اکثر چاپ ها در کمتر از 2 ساعت و قطعات کوچک کم تر از 1 دقیقه از زمان چرخه کامل می شود.

سرعت چاپ در این پرینتر 100 میلی متر در ساعت است، بدین ترتیب حجم ساخت افزایش می یابد و جریان کاری با دقت بالا صورت می گیرد و در زمان صرفه جویی می شود.

باتوجه به پیکسل های 50 میکرونی، نور بسیار هماهنگ، صاف کردن پیکسل های پیشرفته، کیفیت چاپ بسیار بالا خواهد بود و قطعات تطبیق پذیری بالایی خواهند داشت. نکته حائز اهمیت این است که استفاده از این دستگاه 40 درصد هزینه ساخت قطعه را بدلیل مقرون به صرفه بودن مخازن رزین با دوام (75000 لایه) و واحد پردازش نور (یک میلیون لایه)، 33 درصد قیمت رزین کمتر، 30 درصد حجم چاپ بیشتر و 3.5 برابر توان عملیاتی بالا، کاهش خواهد داد.

پرینتر رزینی سه بعدی مدل Formlabs - Form 4

این شرکت 6 رزین جدید را که شامل رزین مدل سریع و رزین مدل دقیق جهت مدل های ارتودنسی و مدل های دندانی است، معرفی نموده است. هم جنین 4 نوع رزین چند منظوره جهت بهره گیری از مزیت اکوسیستم Form 4 برای چاپ 2 تا 5 برابر سریعتر از Form 3 با چقرمگی و رنگ بهبود یافته طراحی شده اند.

اشتراک پست