چرا به اسکنر داخل دهانی در مطبتان نیاز دارید؟

منتشر شده : بروزرسانی :1403-07-16 - گروها : اخبار و تازه های دندانپزشکی , مطالب آموزشی , نوآوری های دندانپزشکی

  

  

   

  

در عصر حاضر، تکنولوژی تصویر برداری داخل دهانی، به یکی از هیجان انگیزترین قسمت های جدید دندانپزشکی تبدیل شده است و در بسیاری از اعمال دندانپزشکی مانند عملیات ترمیمی و ارتودنسی به کار می رود. در طی سال ها، پیشرفت های عمده ای در سیستم های اسکن دیجیتالی رخ داده است و تنوع فراوان آنها دندانپزشک را قادر به انتخاب روش های مختلف شبیه سازی وضعیت داخل دهان در محیط خارج دهانی می سازد. هدف نهایی دندانپزشکان، ساخت و ارائه رستوریشن های دقیق و کارآمد برای بیمار و در عین حال حفظ راحتی بیمار در حین مراحل قالبگیری است. با تکنیک های قالبگیری دیجیتال، تعداد افراد درگیر و متریال های جانبی کاهش می یابد و روند انجام ترمیم، قابل پیش بینی تر و آسان تر می گردد.

  

scanner

  

اکنون، اگر فکر می کنید وقت آن فرا رسیده که نسبت به خرید یک اسکنر داخل دهانی اقدام نمایید، بهتر است قبل از خرید، کاملاً به استدلال خود مبنی بر ضرورت خرید، واقف باشید و بدانید چرا لازم است در مطب خود یک اسکنر داخل دهانی داشته باشید.

امروزه اسکنرها یکی از قوی ترین تجهیزات صنعت دندانپزشکی به شمار می روند و در حالی که دقت و سرعت ویژگی های پررنگی هستند که اغلب در توصیف آنها نام برده می شود، این اسکنرها مزایای بسیار کاربردی تری هم دارند که شایسته توجه می باشند.

بسیاری از دندانپزشکان علاقه ای ندارند که مطبشان به یک لابراتواری تبدیل شود، اما با اندکی تأمل، می توان دریافت که با تجهیز مطب به اسکنر و سیستم های عکسبرداری، می توان تا حد زیادی بر ارزشمندی آن افزود. فراموش نکنید بیماری که مجبور نیست پس از معاینات اولیه، به مکانی دور برای عکسبرداری برود، بسیار از دندانپزشکش ممنون خواهد بود!

  

scanner

  

اسکنرهای داخل دهانی دقت بی نظیری را نسبت به روش های سنتی دارند و این دقت، تا حد شمارش ریزترین ذرات میکرونی هم پیش رفته است. این دقت چندین مزیت عمده دارد، از جمله بهبود فرآیند ترمیم و کاهش زمان مورد نیاز برای بیمار، دندانپزشک و لابراتوار.

با اسکنرهای دیجیتالی جدید تنها چند دقیقه پس از اسکن، اطلاعات حاصل به دست لابراتوار می رسد. در حالی که برای روش های سنتی، این زمان بسیار طولانی تر خواهد بود.

از نگاهی دیگر، ظهور این اسکنرها به گسترش و بهبود روابط میان دندانپزشک و لابراتوار نیز کمک شایانی نموده است. این ارتباطات علاوه بر اینکه نیاز به ملاقات های اضافی را کاهش می دهد، موارد نارضایتی حاصل از سوء برداشت ها را از بین می برد. مزیت دیگر، سرعت انتقالات است که به لابراتوار اجازه می دهد تایم بسیار بیشتری را به هر کیس اختصاص دهد.

 

scanner

  

با ارتباطات دیجیتالی، روند برنامه ریزی برای کیس های پیچیده تر قابل پیش بینی شده و برای مواردی از جمله جراحی های ایمپلنت، بسیار مناسب بنظر می رسند. از آنجایی که برای اینگونه موارد، کل تیم شامل جراح، دندانپزشک ترمیمی، تکنسین و .... در امر تصمیم گیری برای بهترین گزینه دخیل هستند، در دنیایی که اسکنرهای دیجیتالی پیشرفته در مطب ها و لابراتواری ها باشند، نام بردن از فاصله مسافتی به عنوان یک مانع، بی معنی خواهد بود. چرا که با قابلیت اشتراک گذاری فایل های حاوی اطلاعات، هر کسی در هر مکانی می تواند به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا نماید.

  

تهیه کننده: واحد تحریریه دندال

  

محصولات مرتبط

اشتراک پست