ارائه یک برنامه درمانی به بیمار یک طرف قضیه است و میزان پذیرش او در اجرای صحیح این پلن یک طرف دیگر! در واقع اگر بله واقعی را از آنها نشنوید، تمام تلاش های شما شکست خواهد خورد! این کار درمورد بیماران جدید دشوارتر هم خواهد بود! چرا که تا بحال به شما اعتماد نکرده و نتیجه اعتمادشان را ندیده اند! راهکارهای این معضل را در ادامه خواهید خواند...
* تبلیغ دهان به دهان!
این اتفاق قبل از ورود بیمار جدید به مطب استارت می خورد! آنها مطب شما را انتخاب کرده اند زیرا قبلا از کسی یا کسانی شنیده اند که کار شما عالی است! همین موضوع، کار را برای هموارسازی جلب اعتماد تسهیل می بخشد. تبلیغات عادی برای اثبات عالی بودن شما به اندازه کافی خوب نیست. چرا که مشتری، اساس تبلیغات را اغراق و بزرگنمایی می داند و زمان بیشتری لازم دارد که به شما اعتماد کند. پس تا حد امکان، از روش های تبلیغاتی متمایز استفاده نمایید.
* نقش کارکنان و دستیاران!
در گام بعد، منشی و کارکنان مطب را به استفاده از لبخندهای پیاپی، روی خوش و برخورد دوستانه و گرم با بیماران جدید تشویق کنید. آنها باید از هر فرصتی برای صحبت درمورد کیفیت خدمات ارائه شده و درمان های بی بدیل و فوق العاده مطب استفاده نمایند. همین رفتارهای کوچک می تواند در جلب اعتماد بیماران نسبت به شخص شما تاثیر جادویی داشته باشد.
* یک تیر و دو نشان!
توصیه می شود هنگامی که آنها در اتاق انتظار به سر می برند، کاری را برای انجام دادن به آنها محول نمایید. به عنوان مثال می توانید آلبومی را به منظور مقایسه دندان بیماران سابق، قبل و بعد از دریافت خدمات در اختیار آنها قرار دهید تا ضمن سرگرم شدن، از کیفیت خدمات شما اطمینان یابند. فیلم های آموزشی جذاب و پوسترهای آگاه کننده و جالب می تواند مکمل آلبوم باشد.
* سوال بپرسید!
با پرسیدن چندسوال، ضمن دریافت اطلاعات مفید از بیمار، می توانید او را به یک چالش سرگرم کننده دعوت کنید. سوالاتی همچون:
* هنگام غذا خوردن، از توانایی جویدن دندان های خود راضی هستی؟
* به زیبایی لبخند خود چه نمره ای می دهی؟
* چه چیزی شما را می خنداند؟!
می توانید سوال ها را به سوی دندانپزشکی زیبایی سوق دهید.
* ارتباط!
به طور کلی، ایجاد یک ارتباط قدرتمند درمورد بیماران جدیدتر ضرورت بیشتری دارد. با سوالات کوتاهی در حوزه دندانپزشکی زیبایی، نگرانی های مخفیانه بیماران را کشف کنید. آنها نیاز دارند بدانند که شما بهترین هستید و این را باید اول از اطرافیان خود و سپس از کارکنان مطب شما بشنوند نه خود شما!
تهیه کننده: واحد تحریریه دندال