هنگام مدیریت درمان های دندانپزشکی، تمرکز بر روی بیماران جدید و فراموش کردن بیمارانی که قبلاً بر روی یونیت دندانپزشکی مطب شما نشسته اند کار آسانی است. اما اگر شما نتوانید بیماران کنونی خود را مشغول و خوشحال نگه دارید، بدون شک تلاش برای جذب بیماران جدید بی فایده خواهد بود. اما چگونه می توان توجه بیماران حاضر و گذشته را زمانی که به صورت فعال در مطب شما حضور ندارند جلب نمود؟ جواب این است: شبکه های اجتماعی ...
بیماران دندانپزشکی نیز مانند سایر افراد جامعه زمان زیادی از روز را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند. از آنجا که دندانپزشکان بسیاری از بیماران خود را شاید یک یا دوبار در سال ویزیت کنند، بنابراین باید به منظور برقراری ارتباط با بیماران دندانپزشکی خود در ۳۶۳ روز دیگر سال، استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی را آموزش ببینند.
بیماران دندانپزشکی، چه بیمار حاضر، چه جدید و چه قدیمی به صورت مداوم آنلاین می شوند. چرا از این موقعیت برای معرفی فعالیت های مطب دندانپزشکی و برقراری ارتباط جدید استفاده نکنید؟ اگر شما آنها را به صفحه خود در یکی از شبکه های اجتماعی دعوت کنید، آنگاه به آنها یادآوری می کنید که در زمان انتشار هر پست جدید شما پاسخگوی آنها هستید.
اما شما به عنوان دندانپزشک چه مطالبی را می توانید در شبکه های اجتماعی نشر دهید که برای بیمارانتان جالب باشد؟ ما چند پیشنهاد خوب برای شما داریم:
- عکس های "قبل" و "بعد" از بیماران رضایتمند از درمان موفقیت آمیز در زمینه های تکنیک های بلیچینگ، ایمپلنت و یا invisalign
- عکس های مرتبط با مراسم پرسنل در مطب نظیر کیک تولد و یا تصاویر مرتبط با وقایع اجتماعی
- ویدیوهای کوتاه مرتبط با معرفی دستیاران جدید و یا تجهیزات جدید و مدرن مطب دندانپزشکی
- تورهای پخش زنده از داخل مطب دندانپزشکی
- برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با بیماران به صورت زنده
شبکه های اجتماعی این فرصت را در اختیار شما قرار می دهند که به صورت روتین و روزانه در معرض مشاهده بیماران قرار بگیرید. وقتی آنها ببینند که شما در خارج از مطب چگونه هستید، احساس می کنند که بیشتر با فرد پشت روپوش سفید آشنا می شوند. این بیماران که ارتباط خوبی با دندانپزشک برقرار کرده اند بیشتر به کار شما وفادار می مانند حتی اگر یک مطب دندانپزشکی جدید و مدرن درست در مجاورت مطب شما دایر شود.
یک مزیت دیگر استفاده از شبکه های اجتماعی، این است که بیماران یک راه ارتباطی جدید با شما پیدا می کنند. وقتی آنها در مورد یک مطلب که شما به انتشار گذاشته اید نظر می دهند و یا یک سئوال شما را دنبال می کنند، این بهترین فرصت برای شماست که به آنها نشان دهید که به نظر انها اهمیت می دهید و به آنها بیش از تنها یک "حفره دهان" دیگر توجه دارید. شما می توانید به نظرات آنها پاسخ دهید، نسبت به نظرات مثبت ابراز تشکر کنید و نسبت به نظر های منفی هم پاسخگو باشید و انتقادپذیر باشید.
در نهایت، استفاده از شبکه های اجتماعی بهترین وسیله برای بیماران جهت به اشتراک گذاشتن دندانپزشک مورد علاقه خود با دیگران است. وقتی آنها صفحه شما را دنبال می کنند و در مورد آن نظر می دهند، سایر دوستانشان نیز متوجه می شوند. وقتی بیمارانتان با رضایت و خشنودی از مطب شما خارج می شوند و احساس خوبی بعد از درمان در مطب شما دارند ، شما را "تگ" می کنند و از این طریق به دوستان خود نشان می دهند که کار شما فوق العاده بوده است. بیماران جدید و آینده هم قبل از مراجعه به شما حتماً صفحه شبکه اجتماعی شما را چک خواهند کرد. به عبارت بهتر، شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که بهترین مبلغان شما، یعنی بیمارانتان، تجربه خوب دندانپزشکی در مطب شما را با افرادی که بیشترین اهمیت را برایشان دارند به اشتراک بگذارند.
بنابراین اگر به دنبال دمیدن یک روح تازه به تلاش های مارکتینگ خود و جلب بیماران جدید هستید، شبکه های اجتماعی را در اولویت قرار دهید. زیرا بهترین راه است که در ۳۶۳ روز دیگر سال همواره جلوی چشمان بیماران خود قرار بگیرید.