عمومی دندانپزشکی

چرا دندانپزشکان باید در اینستاگرام حضور داشته باشند؟

منتشر شده : - گروها : مجله تخصصی دندانپزشکی

اینستاگرام برای دندانپزشکان

اینستاگرام برای دندانپزشکان: هر آنچه باید بدانید

در سال 2010 یک پلت فرم جدید رسانه های اجتماعی روی صحنه آمد. هشت سال به سرعت پیش رفت و اینستاگرام به یکی از محبوب ترین سایت های رسانه های اجتماعی تبدیل شد. با بیش از 1 میلیارد کاربر ماهانه فعال، بیش از 500 میلیون کاربر فعال روزانه (طبق آمار اینستاگرام)، این پلتفرم می تواند ابزاری قدرتمند برای مشاغل باشد تا با مشتریان جدید و موجود ارتباط معناداری برقرار کرده و به آنها دسترسی پیدا کند.

به این ترتیب، زمانی اینستاگرام برای دندانپزشکان می تواند یک پلتفرم بسیار ارزشمند باشد که بدانند چگونه از آن برای فعالیت های خود استفاده کنند. همه چیز به داشتن استراتژی های مناسب برای رسیدن به نتایج دلخواه برمی گردد.
در این مقاله، ما در این زمینه به شما کمک خواهیم کرد. ما نحوه ساخت اکانت اینستاگرام خود را برای موفقیت، همراه با استراتژی ها و انواع محتواهایی که باید برای حفظ بیماران فعلی خود، جلب بیماران جدید و ایجاد اعتماد، بررسی می کنیم.

اهمیت رسانه های اجتماعی در دندانپزشکی

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که آیا اصلاً رسانه های اجتماعی در دندانپزشکی جایی دارند؟ متأسفانه، وب سایت شرکت دیگر به تنهایی برای حضور آنلاین قوی شما کافی نیست. این ممکن است برای شما ایده بیگانه ای باشد که فعالیت های کلینیکی خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید و حتی از این طریق با مشتریان بالقوه در ارتباط باشید. با این حال ، با بیش از500 میلیون کاربر فعال روزانه در سراسر جهان در اینستاگرام، منطقی است که در نظر بگیرید که آیا دندانپزشکی شما می تواند با تعامل با شبکه های اجتماعی به مخاطبان بیشتری برسد و به زبان ساده تر، شما باید "جایی که ماهی ها هستند" ماهیگیری کنید.

چرا اینستاگرام؟

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی امروز است و این موضوع به زودی تغییر نمی کند. به همین دلیل، داشتن یک حضور قوی در این پلتفرم می تواند به شما کمک کند تا دسترسی خود را افزایش دهید و بیشتر و بهتر با بیماران خود ارتباط برقرار کنید.
کاربران در اینستاگرام از تعامل با برندهای مختلف در هر شکل و اندازه هیجان زده هستند و در واقع بیشتر از دیگر پلتفرم ها، برند های مورد علاقه خود را در اینستگرام دنبال می کنند. بیش از 80 درصد از کاربران حداقل یک مارک را در اینستاگرام دنبال می کنند و بیش از 70 درصد عمدا برندهایی را جستجو می کنند که می خواهند آنها را دنبال کنند. وقتی این میزان را با نرخ مشارکت بیشتر از متوسط اینستاگرام ترکیب کنید، جذابیت را مشاهده خواهید کرد.

شروع به کار در اینستاگرام برای کارهای دندانپزشکی
اولین کاری که باید انجام دهید این است تارگت و هدف خود را تعیین کنید و حساب کاربری خود را بر روی آن اساس تنطیم کنید. ما در ادامه چک لیستی را در اختیار شما قرار میدهیم که امکان بررسی حساب کاربری خود را به شما می دهد; چه حساب کاربری داشته باشید، چه بخواهید ایجاد کنید.

نحوه تنظیم حساب کاربری: اصول اولیه

اولین چیزها: شما باید به جای یک پروفایل شخصی استاندارد، یک حساب تجاری (business account) ایجاد کنید. حساب های تجاری به شما امکان دسترسی به ویژگی های مهم مانند امکان تبلیغ پست ها و مشاهده تجزیه و تحلیل دقیق درباره عملکرد محتویات شما را می دهد.
اگر قبلاً یک حساب شخصی دارید، مشکلی نیست؛ به تنظیمات خود بروید، سپس روی حساب کلیک کنید و سپس "تغییر به حساب حرفه ای" را انتخاب کنید.

اینستگرام برای دندانپزشکان 1
استفاده از یک حساب حرفه ای در اینستاگرام به شما امکان دسترسی به ویژگی های کلیدی مانند تجزیه و تحلیل را می دهد.


به محض انجام این کار، می خواهید دو مرحله را برای اهداف امنیتی فعال کنید. این امر نه تنها نیاز به گذرواژه برای ورود به حساب شما دارد، بلکه برای وارد کردن کدی که به شماره موبایل شما ارسال شده است، دارد. با انجام آن حساب شما را نمی توانند به راحتی هک کنند.

وقتی صحبت از امنیت دندانپزشکی و بیماران شما می شود، می خواهید این کار را در اولویت قرار دهید. برای انجام این کار، به تنظیمات خود بروید، سپس "Security" را پیدا کنید و سپس "Two-factor authentication" را کلیک کنید. پس از انجام این کار، گزینه هایی برای تأیید صحت دو عاملی همراه با استفاده از برنامه های شخص ثالث مشاهده خواهید کرد. شما می توانید هر دو را برای حداکثر امنیت انجام دهید.

اینستگرام برای دندانپزشکان 2

نحوه تنظیم پروفایل خود: بخش خلاق

هنگامی که حساب حرفه ای خود را راه اندازی کردید و امنیت را در دست گرفتید، نوبت قسمت سرگرم کننده است: پر کردن پروفایل خود.

شما می خواهید پروفایل شما چندین کار را برای شما انجام دهد:

  •      به سرعت قابل تشخیص بوده و به راحتی پیدا شود.
  •      برای مخاطبان مورد نظر خود توضیح دهید که چه کسی هستید و چه چیزی شما را متمایز می کند.
  •      به کاربران اطلاع دهید چرا باید با شما تماس بگیرند و حساب شما را دنبال کنند.
  •      برای ارتباط با شما کاربران را به مراحل بعدی هدایت کنید.

اینستگرام برای دندانپزشکان 3

دکتر تالس کوسن خدمات متفاوتی را که در مطب خود ارائه می دهد، به عنوان راهی برای جلب توجه بیماران مورد نظر خود ذکر کرده است.


برای انجام این کار، از بهترین شیوه ها استفاده کنید:

  •     نام پزشک خود (یا خود دندانپزشک) را نام کاربری حساب قرار دهید. این امر به شما کمک می کند تا راحت تر پیدا شوید و مردم دقیقاً می دانند که شما کی هستید.
  •     به عنوان تصویر پروفایل خود، لوگوی مطب خود یا یک عکس از دندانپزشک در حال درمان را انتخاب کنید.
  •     کلمات کلیدی را در توصیف خود اضافه کنید که فکر می کنید مردم به دنبال آن خواهند بود. برای مثال ، "Family practice" یا "Tehran dentist" ممکن است عباراتی باشند که مردم به دنبال آن هستند.
  •     مواردی را که شما را متمایز می کند ذکر کنید. این می تواند ارزش های شما باشد، مانند"جراح دهان و دندان تصمیم دارد حداکثر اطمینان را به بیماران خود ارائه دهد" یا لیستی از خدمات، مانند نمونه بالا، ذکر کنید.
  •     اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس پروفایل شما به طور کامل و صحیح با شماره تلفن، ایمیل و آدرس مطب شما پر شده است.
  •     برای جذابیت بیشتر پروفایل از ایموجی استفاده کنید.

هشتگ برای دندانپزشکان در اینستاگرام: آنچه باید بدانید

هشتگ ها برای بازاریابی اینستاگرام بسیار مهم هستند. آنها اساساً موضوعات قابل جستجو هستند که می توانند دسترسی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و پیدا کردن شما را برای بیماران بالقوه آسان تر کنند.

انتخاب هشتگ مناسب

وقتی صحبت از استفاده از هشتگ می شود، می توانید لیبرال باشید. ولی با توجه به تجربه پیج های موفق در این زمینه، بهترین نتایج زمانی حاصل می شود که به طور میانگین 11 هشتگ با ترکیبی متنوع از انواع مختلف آن ها را داشته باشید، که شامل موارد زیر است:

     هشتگ های مبتنی بر مکان، مانند #bestdentistinIran یا #TehranLiving، که می تواند به شما در برقراری ارتباط با کاربران محلی که در واقع می توانند مراجعه کنندگان شما شوند، کمک کند.
     هشتگ های مبتنی بر صنعت، مانند #دندانپزشکی_زیبایی ، #ایمپلنت های_دندانی ، یا #clearcorrect، که به شما کمک می کند در فیلدهای مربوط به کاربرانی که علاقمند به دیدن محتوای شما هستند ظاهر شوید.
     هشتگ های سرگرم کننده و پرطرفدار، مانند #dentalfun ، #TBT یا #TGIF، که بسیار جذاب هستند و واقعاً به عنوان دلیلی برای ارسال محتوای خاص و افزایش تعامل استفاده می شوند.


اینستگرام برای دندانپزشکی 4دکتر ماریسا زنها از هشتگ های مرتبط با صنعت مانند #implantology و #smiledesign در اینجا استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که محتوای وی توسط کسانی که می خواهند آن را پیدا کنند دیده می شود.

از آنجا که هشتگ های مختلف اهداف متفاوتی را ارائه می دهند، استفاده از ترکیبی از سبک های مختلف هشتگ در هر پست به طور معمول بهترین جلوه ها را ایجاد می کند. با هشتگ های سرگرم کننده که به احتمال زیاد باعث ایجاد تعامل می شوند، شروع کنید، زیرا می خواهید مردم ابتدا آنها را بخوانند.

علاوه بر قرار دادن تعداد زیادی هشتگ در هر پست، شما همچنین می خواهید هشتگ هایی را که در هر پست جداگانه استفاده می کنید تغییر دهید. این امر دسترسی شما را افزایش می دهد؛ با افزودن هشتگ های متنوع به هر پست، احتمال اینکه محتوای شما توسط بیماران بالقوه پیدا شود، افزایش می یابد. شما برای ایجاد لیست هشتگ و پیدا کردن هشتگ های بیشتر می توانید از اپلیکیشن یا سایت ها مخصوص آن استفاده کنید.


اینستگرام برای دندانپزشکان 5اپلیکیشن های مخصوص هشتگ، به شما امکان می دهد لیست هشتگ ها را ذخیره کرده ، آنها را سازماندهی کرده و سریع از آنها استفاده کنید. این می تواند به راحتی تنوع هشتگ های شما را افزایش دهد.

تحقیق هشتگ برای اینستاگرام

برای به حداکثر رساندن دسترسی خود، بهترین کار این است که در مراحل اولیه توسعه استراتژی خود تحقیقات هشتگ انجام دهید.
در حالی که هشتگ های سرگرم کننده ای که فقط می خواهید از آنها برای جلب کاربران استفاده کنید نیازی به تحقیق نیست، اما باید به دنبال هشتگ های صنعتی، مکانی و عمومی باشید که می تواند دید شما را افزایش دهد.
ابزارهایی مانند Hashtagify برای این منظور فوق العاده ارزشمند هستند. شما می توانید کلمه کلیدی مورد نظر را جستجو کنید و آنها هشتگ های مرتبط و محبوب را برای بررسی پیشنهاد می کنند. می توانید محبوبیت هر هشتگ را مشاهده کرده و آن را با دیگران مقایسه کنید.

اینستاگرام برای دندانپزشکان 6 ابزارهای تحقیق هشتگ مانند Hashtagify به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که از هشتگ ها به طور کامل استفاده می کنید.

از این ابزارها برای ایجاد یک لیست بزرگ از کلمات کلیدی متنوع استفاده کنید و به دنبال ترکیبی قوی از ارتباط باشید.سایر ابزارهایی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:
    Display Purposes
    RiteTag
    Hashtag Expert for IG

پست اینستاگرام شما - چگونه گالری اینستاگرام خود را زیبا نگه دارید

در حین ایجاد محتوا، نمی خواهید فقط به صورت پست به پست فکر کنید. شما همچنین می خواهید به تصویر بزرگی فکر کنید که کاربران وقتی روی پروفایل شما کلیک می کنند و گالری اینستاگرام شما را به طور کلی نگاه می کنند، مشاهده خواهند کرد.


اینستاگرام برای دندانپزشکی 7 دکتر دانیلا گیوسا از رنگ بندی چشمگیری برای برجسته شدن در feed استفاده می کند و وقتی گالری او منسجم به نظر می رسد.

حساب هایی که دارای گالری های اینستاگرام زیبایی هستند، به احتمال زیاد دنبال کننده بیشتری جذب می کنند. این به شما یک ظاهر ثابت و برند می دهد که بینندگان به طور طبیعی به آن علاقه دارند. برای بهترین نتایج، از پالت مشابه سایه های رنگ استفاده کنید و تا جایی که امکان دارد سبک های منسجم را انتخاب کنید.

7 نوع پست که می تواند نتایج را در دندانپزشکان در اینستاگرام ایجاد کند

هنگام مارکتینگ در اینستاگرام، مهم است به خاطر داشته باشید که همه چیز مربوط به فروش نیست. در این پلتفرم بایستی در ایجاد روابط، تمرکز زیادی داشته باشید، زیرا به شما این امکان را می دهد که در بیماران بالقوه و فعلی اعتماد ایجاد کنید. می توانید از 7 نوع پست که به طورموثر به این منظور کمک می کنند، استفاده کنید.

1. پست های UGC

پست های محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) از فیلم ها یا تصاویری تشکیل شده است که توسط بیماران شما به اشتراک گذاشته شده است. بسیار مورد اعتماد است و برای دندان پزشکان یک دارایی باورنکردنی در اینستاگرام است.


اینستاگرام برای دندانپزشکان 9
کلینیک Odontolopes یک تصویر سرگرم کننده از یکی از بیماران اطفال خود را منتشر کرد و از UGC به نفع آنها استفاده کرد.

2. پستهای آموزنده، آموزشی

به عنوان یک دندانپزشک، شما دانش زیادی دارید که برای بیماران و فالوورهای اینستاگرام شما ارزشمند است. به اشتراک گذاشتن برخی از این اطلاعات از طریق پست های کوتاه و آموزشی می تواند به شما کمک کند تا خود را به عنوان یک رهبر فکری معرفی کرده و مخاطبان خود را علاقمند نگه دارید.
به عنوان مثال، اگر به شدت معتقد هستید که مردم نباید از زغال برای سفید کردن دندان های خود استفاده کنند، دلیل آن را توضیح دهید و به اشتراک بگذارید.


اینستگرام برای دندانپزشکان10پست های آموزشی مانند این از دکتر هوگو مادیرا ، بیماران را در مورد روش هایی که ارائه می دهید آگاه می کند و به آنها کمک می کند تا احساس راحتی کنند.

3. پست های کارمندی

فالوورهای شما دوست دارند با افراد پشت صحنه آشنا شوند و نگه داشتن کارکنان شما در جلو و مرکز اینستاگرام شما یک انتخاب عالی است. برای کارکنان خود، پست هایی را به اشتراک بگذارید. تولدشان را تبریک بگویید، استخدام های جدید معرفی کنید، پیروزی ها را جشن بگیرید و سالگردهای کار را گرامی بدارید.


اینستاگرام برای دندانپزشکان 11
دکتر لئون پریانته، این پست را در مورد موفقیت تیم خود و میزان قدردانی از آنها به اشتراک گذاشته است.


به اشتراک گذاشتن تصاویر کارکنان خود در اینستاگرام یکی دیگر از راه های عالی برای ایجاد اعتماد و آشنایی است و به افراد کمک می کند تا حتی قبل از اولین قرار خود با شما راحت باشند.

4. پست های سرگرم کننده

نشستن برای ترمیم یا تعویض دندانها دقیقاً ایده اکثر مردم در مورد راهی عالی برای گذراندن روز نیست ، بنابراین استفاده از رسانه های اجتماعی برای ایجاد ارتباط مثبت تر با تمرین شما می تواند راهگشا باشد.

به عنوان مثال ، دندانپزشکان ممکن است کارهای سرگرم کننده ای انجام دهند تا بیماران راحت باشند. نشان دادن رابطه خود با بیماران و نشان دادن اینکه می توانید اوقات خوشی را سپری کنید ، پست های جذابی برای مخاطبان ایجاد خواهد کرد.

اینستاگرام برای دندانپزشکان12 دکتر کارلوس مونتهگودو در محل کار یک عکس سرگرم کننده می گیرد و ماهیت خوب این مطب و خود دندانپزشک را به نمایش می گذارد.

5. اطلاعیه های دفتر

آیا در ایام نوروز مشغول به کار نیستید یا چند هفته برای تعمیرات و بازسازی تعطیل هستید؟ آیا پیشنهادات ویژه ای ارائه می دهید یا اعضای جدیدی را به تیم می آورید؟ در اینستاگرام خود به صورت استوری یا پست مراجعه کنندگان خود را مطلع کنید. اعلانات مطب به بیماران شما کمک می کند تا احساس کنند در جریان هستند و این می تواند وفاداری و تعامل طولانی مدت را افزایش دهد.

6. پست های عمومی به موقع

پست های فصلی به موقع به طور معمول ارزشمند است و جلب توجه می کنند، خواه در مورد اخبار فوری در مورد یک روش جدید صحبت کنید یا به همه یادآوری کنید که بعد از مسواک زدن نباید خوراکی های اسیدی بخورند.
محتوای به موقع یک راه عالی برای استفاده از تصاویر عمومی بیشتر برای ایجاد پست هایی است که مخاطبان شما به آنها پاسخ می دهند و تقویم ارسال شما را کامل نگه می دارد ، حتی اگر ایده های شما کم شود.

اینستاگرام13

7. عکس قبل و بعد درمان

همه، عکس های قبل و بعد از درمان را دوست دارند. این تصاویر راهی باورنکردنی برای نشان دادن خدمات و فعالیت های کلینیکی شما هستند و بیماران را تشویق می کند که قرار ملاقات بگذارند و ببینند شما نیز چه کاری می توانید انجام دهید.


اینساگرام 14
دکتر مانو لوسادا با عکس های قبل و بعد در اینستاگرام خود به بیماران نشان می دهد که چه چیزی ممکن و قابل اجرا است و آنها را نیز در مورد ظاهر لبخند خود هیجان زده می کند.

استوری های اینستاگرام برای شیوه های دندانپزشکی و نحوه استفاده از آنها

استوری های اینستاگرام چند سال پیش منتشر شد و به یکی از محبوب ترین ویژگی های کل برنامه تبدیل شد.
استوری ها از تصاویر عمودی یا فیلم های پانزده ثانیه یا کمتر تشکیل شده اند که کل صفحه تلفن همراه کاربران را اشغال می کنند. این ایده کوتاه و سریع از محتوای کمی عجیب و بدون ویرایش است که کاربران آن را دوست دارند.

اینستاگرام برای دندانپزشکان
دکتر فردریک هوری و تیمش از استوری ها برای توضیح روش های برای مخاطبان هدف خود استفاده می کنند.


حدود 500 میلیون کاربر روزانه استوری ها را مشاهده و یا تولید می کنند و 25 درصد از Millennials و Gen Z-e به دنبال داستان محصولات یا خدماتی هستند که می خواهند در آنها سرمایه گذاری کنند. یک سوم پربیننده ترین استوری ها در اینستاگرام مربوط به استوری های بیزینس هستند، به همین دلیل شما نباید از این ویژگی صرف نظر کنید.
به طور متوسط مشاغل بین دو تا سه بار در روز استوری ارسال می کنند که به منظور افزایش تعامل بهتر است تصاویر و ویدئوها را با متن، ایموجی و برچسب ها ترکیب کنید.

نحوه ایجاد استوری در اینستاگرام

استوری های اینستاگرام را می توان با کلیک روی عکس پروفایل خود ویرایش و ایجاد کنید. می توانید با دوربین درون برنامه ای عکس یا فیلم بگیرید یا تصویری را که قبلاً در گالری شما موجود است بارگذاری کنید.
پس از انجام این کار، می توانید موسیقی پس زمینه، برچسب های تعاملی، جلوه های دوربین، متن و ایموجی را به داستانهای خود اضافه کنید. شما باید محتوا را درون برنامه ایجاد کنید و دقیقاً در زمانی که می خواهید پخش شود آن را منتشر کنید.

اینستاگرام برای دندانپزشکی 16
درا دانیل گیوسا از تصویری از ایستگاه کاری خود با یک عنوان ساده و ایموجی استفاده می کند و نشان می دهد که چه کاری می تواند برای بیماران خود انجام دهد.


استفاده از چند نرم افزار به شما کمک می کند استوری ها را زودتر و بهتر تهیه کنید، مفید خواهد بود تنها کاری که در ادامه بایستی انجام دهید برچسب های مربوطه را اضافه کنید و آپلود کنید. برخی از این نرم افزارها عبارتند از:
    StoriesAds
    Canva
    Snappa
    Shakr
    A Color Story

اشتراک پست