‌یک دندانپزشک چگونه می‌تواند در بازاری رقابتی کسب و کار خود را رونق بدهد؟

زمان انتشار : 1396-10-18 08:07:03
گروه ها : مطالب آموزشی Rss feed , مقالات و مطالب تخصصی Rss feed

‌یک دندانپزشک چگونه می‌تواند در بازاری رقابتی کسب و کار خود را رونق بدهد؟

   

   

   

   

دکتر «سم دلا‌هانتی»، مالک مرکز دندانپزشکی «کَنیون ریم» واقع در سالت لیک سیتی ایالات یوتا است.  او به‌عنوان یک دندانپزشک توانسته در بازار اشباع  این صنعت بدون وابستگی به شرکت‌های بیمه‌ای به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کند. پس می‌توان گفت اگر دندانپزشکی توانسته بدون دریافت خدمات بیمه‌ای به موفقیت برسد، پزشکانی که با شرکت‌های بیمه‌ای سر‌و‌کار دارند و بیماران بیشتری را از این شرکت‌ها جذب می‌کنند، مطمئناً با رشد و پیشرفت بیشتری مواجه خواهند شد.

در ادامه این مطلب به نکاتی اشاره خواهیم کرد که از دیددکتر «سم دلاهانتی» برای گسترش و پیشبرد کار یک دندانپزشک موثر است.

   

نیاز‌های بیماران را شناسایی کرده و زمانی را به گفت‌و‌گو با آن‌ها اختصاص دهید.

در بحث بازاریابی، کار‌های مختلفی می‌توان انجام داد، اما اگر بخواهیم صادقانه نگاه کنیم، تمام این تلاش‌ها زمانی به نتیجه رسید که ما توجهمان را بیشتر روی تجارب بیماران متمرکز کردیم. در صنعت دندانپزشکی عموماً صحبت‌های زیادی پیرامون ایجاد یک تجربه فراموش نشدنی برای بیماران شده‌است که البته از اهمیت بالایی نیز برخوردار است. به عنوان یک دندانپزشک همیشه باید زمانی را به گفت‌و‌گو با بیماران اختصاص بدهیم. رویکردی را که در برابر بیماران در پیش می‌گیریم بر اساس نیاز‌های آن‌ها است و هیچ‌گاه در صرف وقت و ارائه خدمات با کیفیت به بیماران قصور نمی‌کنیم.

   

توجه به خواسته‌ها و احترام به بیماران را جدی بگیرید.

معمولاً پزشکان کاری را که تصور می‌کنند بیماران از آن‌ها انتظار دارند را انجام می‌دهند، اما بهترین کار این است که پزشک بازخورد‌ها‌ و میزان رضایت‌مندی هر بیمار را در‌نظر گرفته و با ارزیابی آمار به‌دست آمده، خواسته‌های آن‌ها را شناسایی کند.

وقتی که برای اولین‌بار مشغول به‌کار شدم، نظرات و بازخورد‌های بیماران را در رابطه با کیفیت خدمات درمانی مطالعه کردم و از مجموع آن‌ها، رویکردم در مقابل مراجعه‌کنندگان را انتخاب کردم. به مرور زمان با جلب اطمینان بیماران و صحبت با آن‌ها، به آنچه از یک دندانپزشک توقع دارند آگاهی پیدا خواهید کرد.

بیماران مراجعه‌کننده به مطب من اغلب دوست دارند مورد توجه بوده و بدانند که قرار است چه مراحل درمانی را پشت سر بگذارند. اگر به بازخورد‌های مثبت بیماران خودتان یا سایر پزشکان نگاهی بیاندازید، خواهید دید که مراجعه‌کنندگان همیشه از رفتار توام با احترام و توجه تیم پزشکی ابراز رضایت کرده‌اند. بنابراین برقراری ارتباط با بیماران نکته مهمی است که باید جدی گرفت.

مطمئناً یک دندانپزشک در طول روز با مسائل و موضوعات مختلفی درگیر است، اما همیشه باید در لحظه بوده و تمام توجهش را معطوف صحبت‌های بیمارانش بکند. اگر یاد بگیرید که ذهنتان را از موضوعات فرعی منحرف کرده و روی بیمار تمرکز کنید، بی‌شک همه چیز آسان‌تر و با آرامش بیشتری پیش خواهد رفت.

   

از بیماران قدیمی قدردانی کرده و بیماران جدید را تشویق کنید.

رعایت نکاتی که پیش‌تر به آن اشاره شد یکی از مهم‌ترین روش‌هایی است که برای جذب مراجعه‌کنندگان بیشتر استفاده می‌شود. از طرفی، به‌کار‌گیری این شیوه به بالا رفتن اعتبار و ارزش وب‌سایت شما کمک کرده و نظرات مثبت بیماران، تعداد کاربران سایت و درنتیجه مراجعه‌کنندگان را افزایش می‌دهد.

یکی دیگر از شیوه‌هایی که به‌وسیله آن تعداد مراجعه‌کنندگانمان را افزایش می‌دهیم، دادن «کارت لبخند» به بیماران است. اگر بیمار کارت خود را به دوستی هدیه کند و آن فرد با همان کارت به مطب ما مراجعه کند، از طرف ما 50 دلار اعتبار دریافت خواهد کرد. بعد از آن کارتی به نشان تشکر و قدردانی برای بیمار قبلی فرستاده می‌شود.

شناخت بیماران و بها دادن به آن‌ها، تمام چیزی است که به دنبال آن هستیم. اگر به بیماران و صحبت‌هایشان گوش بدهید، آن‌ها کم‌کم متوجه اهمیتی که برایشان قائل هستید می‌شوند و از این بابت از شما قدردانی خواهند کرد.

   

رویکرد خود را نسبت به بیمارانتان مشخص کنید و برای تحقق آن از قدرت خلاقیت خود استفاده کنید.

بیماران جدیدی که از طریق معرفی بیماران قدیمی به ما مراجعه می‌کنند حدود 20 تا 30 نفر در ماه هستند. خیلی از مراکز دندانپزشکی که با شرکت‌های بیمه‌ای همکاری می‌کنند تعداد بیشتری مراجعه‌ کننده دارند، با این حال مفتخریم که به روش خودمان توانسته‌ایم رقم افرادی که برای درمان به کلنیک ما مراجعه می‌کنند را افزایش دهیم.

بنابراین ابتدا باید رویکرد نهایتان را نسبت به بیماران مشخص کرده و با استفاده از قدرت تفکر و منابعی که در اختیار دارید آن را عملی کنید. مسائل جانبی متعددی وجود دارد که ممکن است شما را از هدفتان منحرف کند، اما این شما هستید که باید روی هدفتان متمرکز شده و شیوه‌ای را در پیش بگیرد که خواست واقعی شما است. 

     

تهیه کننده: واحد تحریریه دندال

  

محصولات فروشگاه

این مطلب را به اشتراک بگذارید