ابزارهای پوشیدنی هوشمند همچون ساعت های هوشمند می توانند داده های مرتبط با سلامت فرد مانند ضربان قلب، نوار قلبی و ... را ثبت کنند و براساس تجزیه و تحلیل های ارائه شده، میزان تقاضا و استفاده بیماران قلبی عروقی از این ابزارهای کمکی دائما رو به افزایش است. بطوری که باتوجه به مقاله چاپ شده در ژورنال معتبر Cardiovascular Quality and Outcomes و تحقیق بر روی بیش از 520 هزار بیمار، میزان درصد استفاده بیماران از ابزار پوشیدنی در سال 2005 حدود 0.0006 درصد و در سال 2019 به 0.89 درصد یعنی رشد 1500 درصدی مشاهده گردید.
همچنین محققان بیمارستان ماساچوست، مطالعه ای گسترده را برای بررسی میزان توصیه پزشکان به بیماران خود و آگاهی جامعه در رابطه با استفاده از ابزارهای پوشیدنی با هدف کنترل وضعیت سلامت و جسمانی انجام داده اند. آنها با بررسی عبارت های جستجو شده در گوگل در این مورد شروع کردند. این عبارات شامل برندهایی مانند AliveCor Kardia ،Apple Watch ،Fitbit و Garmin و عبارات عمومی از جمله ساعت هوشمند، فیتنس ترکر (ردیاب تندرستی) و قدم سنج بود. آنان نتیجه گرفتند، Fitbit یکی از رایجترین برندهای ساعت هوشمند است که 74.1 درصد بیماران از آن استفاده کرده اند. و همچنین کاهش استفاده از ساعت های هوشمند Fitbit و افزایش استفاده از Apple Watch را در بازه زمانی 2015 الی 2019 نیز مشاهده نمودند.
از این رو تحلیلگران صنعت معتقدند، علاوه بر افزایش آگاهی جامعه و تعداد مصرف کنندگان این ابزارها، افزایش میزان رقابت مابین تولیدکنندگان و تلاش آنان برای ساخت وسایل هوشمند و کاربردی، به توسعه و ساخت بازاری پویا و رو به پیشرفت کمک کرده است.
تاریخ انتشار: 6/2022/july