چه نکاتی برای بیماران دندانپزشکی از همه مهم تر است؟

منتشر شده : بروزرسانی :1403-09-03 - گروها : دندال و مردم , مطالب آموزشی

  

  

  

  

شما دندانپزشکی دقیق، دوست داشتنی و باسواد هستید. سالها تلاش کرده اید تا بتوانید به جایگاه فعلی خود رسیده و با علم و آموخته های خود به بیماران و مراجعان خدمت رسانی کنید. همه اینها درست، اما مراجعان شما، انسان هستند. انسان هایی با روحیات پیچیده و درک و فهم متفاوت. با همه دانش و ظرفیت های علمی که دارید، اگر مهارت برقراری ارتباط با بیماران را نداشته باشید و اولویت های آنها را ندانید، سرمایه های مادی و معنوی شما به بار نخواهد نشست.

بنابراین به طور مستمر و پویا مهارت های خود را در برخورد با بیماران بهبود بخشید تا علاوه بر افزایش رضایت قلبی آنها، بتوانید بیماران جدیدی را از طریق مراجعان راضی به مطب سرازیر نمایید.

ترس، یک احساس کاملا طبیعی و تقریبا همگانی در میان مراجعین به دندانپزشکی است. اگرچه همه آدم ها این حس را به یک شکل بروز نمی دهند اما می توان شباهت هایی را از میانشان کشف کرد. در کنار ترس، نگرانی های دیگری نیز وجود دارد. در ادامه به مهم ترین و همگانی ترین این نگرانی ها اشاره می شود تا ضمن آگاهی از آنها، بتوانید بیماران را بهتر درک کرده و عملکرد خود را در راستای رفع این نگرانی ها تنظیم کنید.

  

1) زمان بندی

بیماران، ممکن است شما را دوست داشته باشند اما این علاقه به معنای اشتیاق آنها برای مراجعه به یک مطب دندانپزشکی نیست! به دلایلی فراتر از ترس، آنها دوست ندارند زمان زیادی را در مطب معطل شوند. بنابراین در کنار اهمیت به کیفیت خدماتی که عرضه می دارید، زمان بندی و برنامه های شخصی آنها را نیز ارزشمند شمرده و نشان دهید که احترام زیادی برایتان دارند. ضمن اینکه یکی از راه های کاهش ترس مراجعین، کاهش مدت زمانی است که در مطب سپری می کنند.

   

What Matters to Patients  

2) قضاوت

مسلما کسانی که به هر دلیلی به یک مرکز دندانپزشکی مراجعه می کنند، می دانند که مشکلی در دهانشان وجود دارد. اما هیچکس دوست ندارد این مشکل مدام توسط شما و کادر درمان یادآوری شود! آیا می دانید چگونه به شکلی مناسب مساله بیمار را تشریح کنید؟ آیا هنگام طرح مشکل دندان های او با دستیاران و همکارانتان، مراقب حضور او هستید؟ می دانید دقیقا از چه واژه ها و عباراتی استفاده نمایید؟ سعی کنید بیماران را با کلمات ناشیانه مورد آزار قرار ندهید و همواره به خاطر داشته باشید که توصیه ها و نظرات شما، جنبه سلامتی او را هدف قرار دهد نه جنبه شخصیتی اش را.

 

What Matters to Patients 

3) شفافیت

گاهی وقت ها مراجعه به دندانپزشک برای بیمار به طور پیش بینی نشده ای اتفاق می افتد. این موضوع به خودی خود منجر به ایجاد استرس و اضطراب در آنها می شود و بهتر است چیز دیگری به این امر دامن  نزند. بیمار با درد و ناراحتی شدیدی به مطب مراجعه می کند و با دیدن ابزار و اینسرومنت ها و تجهیزات دستپاچه تر می شود. در ادامه، نمی داند که مشکلش چیست، چگونه قرار است حل شود، چقدر طول می کشد،‌ چه هزینه ای لازم است در انتها پرداخت نماید، همین یک جلسه کافی است یا باید باز هم بیاید و برود..... همه این ابهامات می تواند استرس زا و کلافه کننده باشد. بنابراین شما به عنوان یک دندانپزشک متبحر و مجرب با شفاف سازی در همان ابتدای امر، به همه این دغدغه ها خاتمه دهید و با صداقتی که به خرج می دهید، اعتماد بیمار را به طور کامل جلب کرده و خیالش را راحت سازید.

  

What Matters to Patients  

4) سرگرمی و امکانات

مطب شما بخش بزرگی از اعتبار و برند شما را می سازد و مانند هر کسب و کار دیگری، نیاز به شیوه های بازاریابی نوین و قدرتمند دارد. هرچه بتوانید تجربه حضور بیماران را در مطب خوشایندتر و راحت تر سازید، احتمال دیدار مجدد آنها با شما بیشتر خواهد شد. بنابراین تلاش کنید مطبی تا حد امکان راحت، دوست داشتنی و با امکانات در اختبار مراجعین قرار دهید. دسترسی به WiFi، دسترسی به شارژر و پریز برق،‌ محل بازی کودکان، مجلات جدید و سرگرم کننده و ... آپشن هایی هستند که می توانند عجول ترین و بی حوصله ترین افراد را برای دقایقی که لازم است در مطب نگه دارد!

  

What Matters to Patients 

 

تهیه شده توسط واحد تحریریه دندال

  

محصولات مرتبط

اشتراک پست