#_تازه های دندانپزشکی

بهره گیری از ترکیب هوش مصنوعی و رباتیک در دندانپزشکی

منتشر شده : بروزرسانی :1403-07-14 - گروها : اخبار و تازه های دندانپزشکی , مجله دندانپزشکی دندال

بهره گیری از ترکیب هوش مصنوعی و رباتیک در دندانپزشکی

سیستم‌های رباتیک مبتنی بر هوش مصنوعی  به دندان‌پزشکان در طول روش‌های جراحی، مانند کاشت ایمپلنت دندان و جراحی‌های دهان می توانند کمک کنند. این ربات‌ها کنترل دقیق، بازخورد سریع و تجسم پیشرفته را ارائه می‌دهند که در نتیجه آن مداخلات دقیق‌تر و کم تهاجمی‌تر انجام می‌شود.

فناوری‌های روباتیک برای مطب‌های دندانپزشکی دقت، صحت، ثبات و نرخ موفقیت بیشتری برای روش‌های جراحی ارائه می‌دهند. خودکارسازی جراحی‌های دندانپزشکی خطاهای انسانی را کاهش می‌دهد، کارایی جریان کار را بهینه می‌کند و زمان پروسه را کاهش می‌دهد. این سیستم‌ها همچنین دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی دندانی در مناطق دشوار را بهبود می‌بخشند و به دندانپزشکان امکان انجام روش‌های پیچیده با دید و کنترل بهتری را می‌دهند.

جراحی‌های روباتیک همچنین بازخورد واقعی و تصویربرداری داخل عملی را برای کمک به تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی درمان ارائه می‌دهند. شرکت‌های نوآور از هوش مصنوعی برای خودکارسازی فرآیندهای روباتیک (RPA) برای تحلیل حجم زیادی از داده‌ها و کمک به راهنمایی درمان استفاده می‌کنند. این نوآوری‌ها راه را برای روش‌های حداقل تهاجمی هموار می‌کنند، ناراحتی بیماران را کاهش می‌دهند، زمان بهبودی را کاهش می‌دهند و نتایج درمانی را بهبود می‌بخشند.

استارتاپ مصری IDentaBotics با ترکیب هوش مصنوعی و روباتیک، توانسته است یک دستگاه خودکار جهت درمان های دندانپزشکی بسازد. این دستگاه روش‌های تکراری را برای دوره‌های طولانی انجام می‌دهد و کیفیت کلی مراقبت از بیمار را افزایش می‌دهد. هم چنین این دستگاه  درمانی بدون درد را برای بیمار فراهم می‌کند و زمان  درمان های دندانپزشکی را برای دندانپزشک و بیمار کاهش می دهد. این فناوری امکان عملیات درمانی از راه دور را در صورت نیاز فراهم می‌کند و قرار دادن ایمپلنت دندانی را تسهیل می کند.

بهره گیری از ترکیب هوش مصنوعی و رباتیک در دندانپزشکی

اشتراک پست