#_تازه های دندانپزشکی #_ایمپلنت

نوآوری در ایمپلنت های دندانی: بهبود سریع تر با تابش نور UV

منتشر شده : بروزرسانی :1403-07-25 - گروها : اخبار و تازه های دندانپزشکی , مجله دندانپزشکی دندال

نوآوری در ایمپلنت های دندانی: بهبود سریع تر با تابش نور UV

 

پژوهشگران دانشکده دندانپزشکی دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس به سرپرستی دکتر تاکاهیرو اوگاوا پس از ده سال تحقیق، فناوری پیشرفته‌ای را برای بهبود کیفیت و موفقیت ایمپلنت‌های دندانی توسعه داده‌اند. این فناوری شامل تابش نور ماوراءبنفش (UV) بر روی ایمپلنت‌های تیتانیوم، درست قبل از جراحی، به مدت یک دقیقه است.

این درمان UV، لایه‌ای از هیدروکربن‌ها به نام "پلیکل تیتانیوم" را که به طور طبیعی روی ایمپلنت‌ها تشکیل می‌شود و مانع یکپارچگی کامل ایمپلنت می‌گردد، حذف می‌کند. پلیکل تیتانیوم عامل بسیاری از مشکلات ایمپلنت، از جمله بیماری پری ایمپلنتیت بوده است که درصد قابل توجهی از بیماران را درگیر می‌کند.

در گذشته، حذف این لایه با نور UV نیاز به ۴۸ ساعت زمان داشت که عملی نبود، اما تیم اوگاوا با بهبود فناوری، این مدت را به یک دقیقه کاهش دادند. این کاهش زمان باعث شد تا این روش به راحتی در مطب‌های دندانپزشکی قابل استفاده باشد و بلافاصله قبل از جراحی انجام شود.

این نوآوری نه تنها زمان بهبود بیماران را کاهش می‌دهد، بلکه عوارض مرتبط با ایمپلنت‌های دندانی را به حداقل می‌رساند. یافته‌های این پژوهش، نویدبخش تاثیرات گسترده این فناوری در دندانپزشکی و سایر حوزه‌های پزشکی است.

اشتراک پست