پودر استخوان تیتانیومی - Tigran

  ناموجود 

خلاصه اطلاعات

کمپانی Tigran سوئد، پودر استخوان متفاوت و هم جنس با ایمپلنت تولید کرده است. این گرفت به صورت گرانول های تیتانیومی متخلخلی است که شرایط لازم برای استخوان سازی را به خوبی فراهم می کند.

 
موجود شد، مرا مطلع کن.

  • ناموجود
  • Free

   آپشن خرید اقساطی: *ویژه سبد خرید های 50 میلیون تومان به بالا

روش پرداخت: اقساط 3 ماهه

نوع تسویه: 25٪ نقد + 3 چک یک ماهه

پیش پرداخت: ‎0 تومان (25.00%)

تعداد قسط: 3

ارزش افزوده: ‎0 تومان

مبلغ هر قسط: ‎0 تومان

مابه التفاوت قیمت نقدی و اقساطی ‎0 تومان

قیمت تمام شده کالا: ‎0 تومان

شرکت سوئدی Tigran در صنعت دندانپزشکی پیشرو می باشد و عرضه کننده سیستم استئواینتگریشن ایمپلنت در دهان است.
     

گرانول های Tigran ، دارای تائیدیه CE می باشد که از دهه ۸۰ در شاخه ارتوپدی و از نیمه دهه ۹۰ در شاخه دندانپزشکی استفاده می شوند. Tigran PTG و Tigran PTG white گرانول های تیتانیومی متخلخلی (PTG-Porous Titanium granules) هستند که در بازسازی استخوان نقش ایفا می کنند. گرانول های Tigran PTG و Tigran PTG white همانند ایمپلنت های دندانی از جنس تیتانیوم و با ۸۰ درصد تخلخل می باشند و از آنجا که از منبع انسانی یا حیوانی گرفته نشده است، باعث انتقال بیماری نمی‌گردد.
     

** منظور این می باشد که این محصولات به دلیل سنتتیک بودن بطور ۱۰۰% عاری از هر گونه پروتئین و عامل آلرژن می باشد.

       
نتایج بالینی نشان دهنده تسهیل و تسریع انعقاد خون با استفاده از گرانول های تیتانیومی بعلت سطح وسیع آن می باشد و از طرفی شکل نامنظم گرانول ها باعث به هم پیچیدن و اتصال آنها به یگدیگر می گردد. در ابتدا گرانول ها توسط نیرو های مویرگی (capillary forces) به یکدیگر می چسبند که باعث تسهیل قرارگیری آن در مکان مورد نظر شده و سپس خون و تیتانیوم به سرعت به شکل لخته در می آیند که باعث افزایش اتصال گرانول ها به یکدیگر می شود.

     
  
گرانول های Tigran PTG کاملاً زیست سازگار (biocompatible) هستند. سطح وسیع و منفذ دار آن ها، به عنوان ماده‌ی تحریک کننده‌ی استخوان سازی عمل کرده و داربستی را برای رشد و ازدیاد سلول‌های استخوانی فراهم می کند. این گرانول های تیتانیومی غیرقابل بازجذب هستند و حجم ابتدایی در طول زمان حفظ می شود که این امر باعث اطمینان از نتیجه‌ مطلوب نهایی می گردد.

      

  
چرا تیتانیوم خالص در پودر استخوان Tigran استفاده شده است؟
    

تیتانیوم خالص، زیست سازگار است و رشد استخوان ها را افزایش می دهد. بیش از ۴۰ سال است که از تیتانیوم در ابزارهای دندانپزشکی و ترمیم استفاده می گردد و به طور گسترده ای مورد قبول پزشکان و دندانپزشکان می باشد. وقتی گرانول های تیتانیومی در مکان مورد نظر قرار بگیرند، سلول های استئوبلاست به سطح گرانول های تیتانیومی مهاجرت می‌کنند و انعقاد خون بین بافت استخوانی و گرانول ها ایجاد می‌گردد و در نتیجه ارتباط و اتصال استخوانی بین استخوان و تیتانیوم برقرار و استخوان سازی ایجاد می‌شود.

     
  
تفاوت Tigran PTG و Tigran PTG White تنها در ظاهر است و دارای ویژگی های یکسانی می باشند. گرانول ها با رنگ خاکستری برای استفاده در قسمت های عقبی فک می باشد و  Tigran PTG white، به عنوان محصول مکملی است که در قسمت های جلویی فک و  نواحی زیبایی استفاده می شود و رنگ سفید استخوانی گرانول‌ها توسط اکسیداسیون حاصل می‌گردد.

      

ویژگی های متخلخل بودن، شکل نامنظم و غیرقابل جذب بودن باعث می شود تا پایداری فوق العاده ای در ابتدا و در طول استئوکانداکشن و استئواینتگریشن وجود داشته باشد.

  

Tigran PTG & PTG white

  

تخلخل:

دانه های پودر استخوان Tigran PTG و Tignan PTG white، دارای تخلخل تقریباً 80 درصدی هستند که این تخلخل ها باهم در ارتباط بوده و اجازه می دهند تا استخوان جدید در اطراف، بین و در میان گرانول‌ها رشد کند. این ویژگی منحصر به فرد باعث ایجاد بستی مناسب برای استئواینتگریشن و پایداری طولانی مدت آن می شود.

    

شکل نامنظم:

گرانول ها دارای شکلی نامنظم به اندازه ۱ الی ۷ میلی متر می باشند که این شکل نامنظم باعث چسبیدن گرانول ها به یکدیگر و ایجاد پایداری اولیه می گردد.

    

غیرقابل جذب بودن:

گرانول‌ها از جنس تیتانیوم ساخته شده اند که کاملاً غیرقابل جذب هستند. این ویژگی خاص باعث حفظ حجم، ساختار و چسبندگی گرانول ها و حفظ پایداری طولانی مدت می گردد و از نظر زیبایی نیز باعث حفظ بافت می‌شود.

    

    
برای اطمینان از نتیجه موفقیت آمیز درمان با Tigran PTG به توصیه های زیر توجه شود:
    

  • توصیه می شود قبل از استفاده از Tigran PTG و Tigran PTG white، گرانول ها با خون بیمار یا محلول سالین (Saline) مخلوط شوند. ادغام گرانول ها با خون یا سالین، نیروی مویرگی گرانول ها را تحریک می کند و به محض تماس با یکدیگر باعث اتصال آن‌ها و ایجاد توده پایدار می شود.
       

  • از آنجا که Tigran PTG و PTG white دارای پایداری طولانی مدت هستند، منطقه جراحی نباید بیش از حد پر شود زیراحجم مورد استفاده جذب نمی شود و در طول زمان، میزان آن کاهش نخواهد یافت.
       

  • پس از جراحی، محل مورد نظر باید به طور کامل بسته و روی گرانول ها به خوبی پوشیده شود زیرا پایداری اولیه محل زخم بسیار اهمیت دارد.
       
  • به منظور افزایش پایداری اولیه در حفره های عریض (حفره هایی با تعداد کمتر یا بیشتر از سه دیواره) از ممبرین کمک گرفته شود.
       

  • از میزان کافی جریان خون در مکان قرار گیری گرانول‌های PTG اطمینان حاصل شود تا گرانول ها به یکدیگر بچسبند و لخته خون، پایداری شکل بگیرد و در صورت لزوم تعدادی سوراخ در کف مکان مورد نظر نیز ایجاد شود.
       

  • توصیه می شود گرانول های Tigran به هیچ وجه با دیگر مواد گرفت مخلوط نگردد، زیرا این امر باعث انسداد تخلخل ها و جلوگیری از شکل گیری لخته می شود.
          

  • گرانول های PTG با عکس برداری اشعه X به خوبی قابل مشاهده است. این قابلیت منحصر به فرد باعث می شود تا در زمان های مختلف بعد ازجراحی بتوان نیز گرفت را بازبینی و کنترل کرد.

        

Tigran PTG

  

موارد مصرف پودر استخوان Tigran:

  • سینوس لیفت به همراه نصب فوری ایمپلنت
  • درمان نقص های استخوانی پری ایمپلنت
  • پرکردن، ازدیاد یا بازسازی نقص‌های استخوانی در نواحی دهانی، فک و صورت

   

   

Tigran PTG در حجم های ۰/۵ و ۱/۵ و Tigran PTG white در حجم ۰/۵ میلی لیتر عرضه می گردد.

  

Tigran PTG White

      

     

تهیه کننده: واحد نقد و بررسی و تحلیل دندال

تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۳۰

تاریخ آخرین ویرایش: ۱۳۹۴/۰۹/۰۸

   



رفرنس :

مشخصات

  • Tigran
  • سوئد
  • ۰/۵ | ۱/۵ میلی لیتر
  • نامشخص
  • سنتتیک
  • CE

منابع خاص

محصول جدید



نظر شما در مورد این محصول

1394-05-13

غیر قابل جذب

غیر قابل جذب بودن این گرانول ها باعث کم نشدن حجم و اطمینان از تحریک استخوان سازی در طی چند ماه می شود.

1394-04-04

گرانول های تیتانیومی

گرانول های تیتانیومی بسیارجالب به نطر می رسند. حتما استفاده خواهم کرد. از اطلاع رسانی گروه دندال بسیار سپاسگزارم.

نظر خود را بنویسید

پودر استخوان تیتانیومی - Tigran

نظر خود را بنویسید