#_عمومی دندانپزشکی

اتحادیه اروپا ممنوعیت فروش محصولات طعم‌‌دار «تنباکوی گرم شده» را پیشنهاد کرد

منتشر شده : بروزرسانی :1403-07-14 - گروها : اخبار و تازه های دندانپزشکی , مجله دندانپزشکی دندال

سیگار

کمیسیون اروپا با ارائه طرحی ممنوعیت فروش محصولات طعم‌دار «تنباکوی گرم‌‌شده» را در 27 کشور عضو اتحادیه پیشنهاد کرد.

این ممنوعیت فقط اقلامی را که حاوی تنباکوی گرم شده می باشند، شامل می شود و برای سیگارهای الکترونیکی یا سایر محصولات vaping که فقط حاوی نیکوتین هستند و بخار تولید می کنند، تأثیری نخواهد گذاشت. سیگارهای گرم شده اغلب به عنوان جایگزینی برای سایر محصولات تنباکو در نظر گرفته می‌شوند، زیرا دمای کار پایین‌ این دستگاه ها در عدم سوختن تنباکو و عدم تولید دود موثر است.

مطالعه اخیر کمیسیون نشان داد که فروش محصولات تنباکوی گرم شده در بیش از پنج کشور عضو اتحادیه اروپا، 10 درصد افزایش یافته است، در حالی که محصولات تنباکوی گرم شده از 2.5 درصد کل فروش محصولات تنباکو در کل منطقه فراتر رفته است.

به گفته استلا کیریاکیدس، کمیسر سلامت و ایمنی مواد غذایی اتحاد اروپا، باتوجه به اینکه عامل 90% از سرطان ریه ناشی از تنباکو هست، آن ها می خواهند تا حد امکان از جذابیت سیگار بکاهند تا از سلامت شهروندان خود محافظت کرده و جان مردم را نجات دهند.

طبق آمار اتحادیه اروپا، سرطان دومین عامل مرگ و میر در بلوک 450 میلیون نفری است. سالانه حدود 1.3 میلیون مرگ ناشی از سرطان و 3.5 میلیون مورد جدید در اتحادیه اروپا اعلام می شود.
پیش بینی می شود که 40 درصد از شهروندان اتحادیه اروپا در مقطعی از زندگی خود با سرطان مواجه می شوند که تأثیر اقتصادی سالانه آن حدود 100 میلیارد یورو تخمین زده می شود.
به گفته پیشین کمیسیون اروپا، آن ها می خواهند اطمینان حاصل کند که کمتر از 5 درصد از جمعیت تا سال 2040 از دخانیات استفاده می کنند.

تاریخ انتشار: 29/06/2022

محصولات مرتبط

پست های مرتبط

اشتراک پست