بیماران دندانپزشکی همیشه آنچه را که شما در رابطه با پروسه درمانی مورد نیاز به آنها می گوئید را درک نمی کنند. در اینجا چند روش ساده وجود دارد که با استفاده از آنها شما می توانید ضریب هوشی دندانپزشکی بیمارانتان را افزایش دهد.
1. گرفتن عکس داخل دهانی و توضیح وضعیت دندان ها با استفاده از آن به بیمار
یک عکس می تواند هزاران کلمه را بیان کند. بطوری که گاها ممکن است بیمار علائم واضحی نداشته باشد، اما زمانی که به وضوح در عکس نشان داده می شود، می تواند مشکلات دندان خود را به وضوح ببیند و متوجه اهمیت انجام طرح درمان پیشنهادی از سوی شما شود.
2. تکرار موارد و مشکلات دندان بیمار در جلسات بعدی
تحقیقات نشان میدهد افراد وقتی بین 6 تا 20 بار مساله ایی را میشنوند، بهتر به یاد میآورند و آن مساله را جدی می گیرند. پس سعی کنید در طی جلسات حداقل 3-4 مرتبه مشکلات دندانی و طرح درمان مورد نیاز بیمار را برای وی تکرار نمائید.
3. اولویت بندی درمان برای بیمار و ارائه گزینه های مختلف
موارد و درمان های پیش رو را برای بیمار دسته بندی و اولویت بندی کنید. همچنین آنچه که برای بیمار اهمیت دارد را در نظر بگیرید و در برنامه درمانی وی قرار دهید. به عنوان مثال، ممکن است یک بیمار ونیر بخواهد اما نیاز به انجام روت کانال نیز داشته باشد. می توانید در همان جلسه روت کانال، گذاشتن ونیرها را نیز انجام دهید. و اگر بیمار از لحاظ مالی محدودیت دارد می توانید به وی انجام ونیر کامپوزیت را پیشنهاد دهید تا بدینگونه هزینه کاهش یابد.
بدین شک یکی از اهداف اصلی شما بهعنوان یک ارائهدهنده خدمات درمانی دندانپزشکی، آموزش بیماران در مورد اینکه چرا باید به طور منظم با شما ملاقات کنند، حفظ سلامت دندان هایشان و هدیه لبخند زیبا به آنان می باشد.