#_تازه های دندانپزشکی

افزایش ایمنی دندانپزشکی: جلوگیری از پخش قطرات آب و بزاق در هوا با استفاده از ژل Vivadent

منتشر شده : بروزرسانی :1403-08-01 - گروها : اخبار و تازه های دندانپزشکی , مجله دندانپزشکی دندال

افزایش ایمنی دندانپزشکی: جلوگیری از پخش قطرات آب و بزاق در هوا با استفاده از ژل Vivadent

یک تیم از محققان در دانشگاه ایلینوی شیکاگو، محصولی اختراع کرده‌اند که به دندانپزشکان کمک می‌کند تا محیط کاری ایمن‌تری داشته باشند. این اختراع به‌ویژه در دوران پاندمی کووید-19 که ابزارهای دندانپزشکی باعث پخش قطرات ریز آلوده می‌شدند، اهمیت پیدا کرده است.

مشکل اصلی در دندانپزشکی استفاده از ابزارهای مقیاس‌گذاری اولتراسونیک بود که با پخش قطرات آب و بزاق، باعث انتقال ویروس‌ها و باکتری‌ها به هوا می‌شدند. یارین و تیم او با جایگزینی آب با محلول پلیمری مورد تأیید FDA، موفق شدند از ایجاد قطرات جلوگیری کنند و رشته‌های طولانی‌ای تولید کنند که از ابزار جدا نمی‌شوند.

این ایده با موفقیت در آزمایش‌ها اثبات شد و سپس به شرکت Ivoclar واگذار شد. این شرکت محصول نهایی را به نام ژل کاهش آئروسل VivaDent عرضه کرد. این ژل، بدون نیاز به تجهیزات اضافی، در محیط دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و خطر انتقال ویروس‌ها را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

این محصول علاوه بر ایمنی بیشتر، تجربه بهتری برای دندانپزشکان و بیماران فراهم می‌کند. با حذف آئروسل‌ها، دید بهتری به دندان‌ها فراهم شده و آینه‌ها نیز تمیزتر می‌مانند. بیماران نیز از کاهش ریختن آب روی صورت و گردنشان رضایت دارند.

این اختراع که هم‌اکنون در آمریکا و اروپا در دسترس است، ارزش بالقوه‌ای تا یک میلیارد دلار در سال دارد و تحولی بزرگ در ایمنی دندانپزشکی ایجاد کرده است.

اشتراک پست