با رعایت این نکات، ورود بیماران جدید به مطب خود را افزایش دهید!

منتشر شده : بروزرسانی :1403-09-02 - گروها : مطالب آموزشی

  

  

  

 

بزرگترین چالشی که دندانپزشکان امروزی با آن روبرو هستند چیست؟ با پرسیدن این سوال به صورت فیس تو فیس از بیش از 7500 دندانپزشک، پی برده شد که از میان هر 2 نفر آنها، یک نفر پاسخ داده: بیمار جدید! مطابق برآوردها، به طور متوسط در هر ماه باید 25 بیمار جدید به مطب هر دندانپزشک وارد شود و میزانی کمتر از این، مستلزم تجدیدنظر در سیاست های تبلیغاتی و بازاریابی است.

عموماً اولین چیزی که از بازاریابی به ذهن خطور می کند، روش های خارجی آن نظیر استفاده از بیلبوردها و تبلیغات شهری است. در حالی که روش های مارکتینگ داخلی همیشه کم خرج تر و موثرتر واقع می شوند. به عنوان مثال، حدود 75 الی 80 درصد بیماران جدید از تعریف و تمجیدهای دهان به دهان میان بیماران خلق می شوند. بنابراین طراحی یک پلن بازاریابی داخلی می تواند در عین کم هزینه بودن، نتایج بسیار روشنی حاصل آورد. در اولین قدم، بیماری که از نظر شما "ایده آل" است را باید دریابید. بیمار ایده آل کیست؟ زمینه را مشخص کنید... بیمار ایده آل شما در زمینه زیبایی قرار دارد یا ایمپلنت؟ تعریف شما از بیمار ایده آل چیست؟ آنها به موقع می رسند، به راحتی برنامه درمانی شما را می پذیرند، صورتحساب خود را بدون چک و چونه و در اسرع وقت می پردازند و در نهایت، شما را به عنوان یک دندانپزشک فوق العاده به دوستان و اقوام خود معرفی می کنند! ممکن است تعریف هر کس با دیگری تفاوت داشته باشد. روش های زیر کمک می کند بتوانید مارکتینگ داخلی مطب را آغاز نمایید...

  

New Patient Flow  

تعیین اهداف بیماران جدید

یک ضرب المثل انگلیسی می گوید اگر شما ندانید می خواهید به کجا بروید، هر جاده ای می تواند شما را با خود ببرد! بنابراین اگر نمی خواهید به مقصدی نامعلوم کشیده شوید و سرگردان بمانید، حتماً اهداف خود را مو به مو مشخص کنید. با دقت به حساب و کتاب های مطب مراجعه کنید و ببینید طی یک سال گذشته، به طور متوسط چند بیمار جدید در ماه داشته اید؟ چند بیمار جدید دیدار با شما را مجدداً تکرار کرده اند؟ چند بیمار هرگز برنگشته اند؟ دلایل این بازگشت ها و عدم بازگشت ها چه بوده؟

   

New Patient Flow 

وقت شناسی

وقت شناس بودن و اجرای به موقع تکنیک ها، از اصول مهم مارکتینگ موفق است. احترام به زمان ارزشمند بیماران، بسیار در دیدگاه آنها اثر می گذارد. حواستان باشد که حتی هنگام شلوغ بودن سرتان، از جذب بیماران جدید غافل نباشید. جمله: "دندانپزشک من خیلی حرفه ای است اما سرش شلوغ است و دیر نوبت می دهد، به دنبال یک دندانپزشک دیگر باش" می تواند انبوهی از فرصت ها را از شما بگیرد.

  

New Patient Flow 

صبح های شلوغ!

استفاده از زمان هایی که سایر مطب ها فعالیت نمی کنند، می تواند کلید موفقیت شما باشد. از این زمان ها استفاده کنید. فقط چیزی حدود 10 درصد دندانپزشکی ها صبح های زود پذیرای بیماران هستند و این زمان طلایی به شما چشمک می زند که کار را زودتر آغاز کنید!

  

تلفن

تلفن، اولین ابزاری است که یک بیمار جدید را از ادامه ارتباط با شما مصمم یا پشیمان می کند! اولین تصویری که او از فعالیت حرفه ای شما در ذهن خود ثبت می کند، نحوه پاسخگویی پرسنل به تماسش است. صدای دلپذیر، گرم و مهربانی که با او صمیمانه و محترمانه سخن می گوید، می تواند به راحتی در برقراری یک ارتباط بادوام موثر واقع گردد. بنابراین در انتخاب اشخاص پاسخگو به تلفن حتماً دقت کنید.

   New Patient Flow

  

رسیدگی به پیام های دریافتی

توجه به پیغام های بیماران در ساعاتی که مطب باز نیست، یک اصل مهم است. از تکنولوژی های جدید برای رسیدگی به این پیام ها استفاده کنید و به بیماران جدید نشان دهید که حتی زمانی که مطب نیستید، از خدمت رسانی به آنها غافل نخواهید بود. هیچ تماس گیرنده ای نباید از سفره خدمات ارزنده شما دست خالی و ناامید برگردد.

 

اتاق پذیرش

اتاق پذیرش، به عنوان ویترین بازاریابی حرفه ای شما عمل می کند و مهم ترین بخش فیزیکی را در اختیار دارد. این مکان باید شسته رفته، دلنشین و همراه با دیزاین مناسب باشد و همچنین حداقل هر 5 سال یکبار با وسایل جدید به روز رسانی و آپدیت شود. بیماران جدید از خدمات تخصصی شما مطلع هستند؟ می دانند در چه حوزه هایی فعالیت دارید؟ به آنها گفته اید از چه تکنولوژی هایی برای آسایش هرچه بیشتر آنها استفاده می کنید؟ از پوسترهای جذاب و شکیل برای شرح آنچه در مطب انجام می شود بهره بگیرید تا بیماران به محض ورود، از همه آنها آگاه و شگفت زده شوند.

 

New Patient Flow 

کارت هدیه

بیماران جدید، منبع ارزشمندی برای حرفه شما به حساب می آیند. خلاقیت به خرج دهید و با ارائه هدایایی مانند کارت های پستال کم هزینه اما شکیل، به استقبال بیماران جدید بروید. نوشتن جملاتی مانند: "به مطب من خوش آمدید، تجربیاتتان در این مطب را با کسانی که برایتان عزیز هستند در میان بگذارید چرا که ما خوشحال می شویم بیماران خوبی مانند شما داشته باشیم"... می توانید ضمن ایجاد یک حس صمیمانه، مارکتینگ داخلی موثری داشته باشید.

  

تهیه شده توسط واحد آموزش دندال

 

 

اشتراک پست