امضای تفاهم نامه ای در راستای توسعه کسب و کارهای دیجیتال سلامت

منتشر شده : بروزرسانی :1403-07-16 - گروها : اخبار و تازه های دندانپزشکی , مجله دندانپزشکی دندال

   

   

   

   

بعداز ظهر سه شنبه مورخ 17 مهر ماه 1397، طی نشستی با حضور وزیر بهداشت و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، تفاهم نامه‌ای در راستای توسعه کسب و کارهای دیجیتال سلامت امضا شد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره رسانه های دیجیتال سلامت، آیین تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با موضوع توسعه کسب و کارهای دیجیتال سلامت در ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

    

هاشمی: همکاری سلامت و فناوری‌های نوین موجب کاهش هزینه‌های درمان می‌شود.

   

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت سلامت و نقش فناوری‌های نوین در رفاه حال مردم گفت: متأسفم اعلام کنم که در ایران نتوانستیم از فضای مناسبی برای این موضوع استفاده کنیم. ما این فرصت‌ها را از دست داده‌ایم و آنچه که داریم عمدتا در بخش تشخیص و درمان است. بسیاری از نیازهای مردم با روش‌های سنتی تامین می‌شود از این رو امیدوارم با اقدامات انجام شده بتوانیم گام‌های اولیه‌ای در این زمینه برداریم و فرصت‌هایی ایجاد شود تا بتوانیم رفاه و آسایش بیشتر را برای مردم در حوزه سلامت با کمترین هزینه ارائه دهیم.

هاشمی با بیان اینکه تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه‌های رادیولوژی در مناطق دورافتاده نیاز به متخصصان رادیولوژی دارد خاطرنشان کرد: ما برای تربیت نیروهای متخصص در رشته‌های مختلف بهداشت نیاز به زمانی طولانی داریم،‌ اما یکی از شرکت‌های فناور با ارائه روشی نوین با کمک دانشگاه اصفهان توانسته است این چالش را مرتفع کند. در این طرح با کمک یک اپراتور و بدون حضور متخصصان تصویربرداری‌های مورد نیاز انجام می‌شود و داده آن به مرکز ارائه می‌شود. این روش علاوه بر آنکه نیاز ما را به نیروی متخصص مرتفع می‌کند، موجب کاهش هزینه‌های تصویربرداری و هزینه‌های ارائه خدمات می‌شود.

وزیر بهداشت تأکید کرد: امیدواریم که با امضای این تفاهم نامه و با حمایت معاونت علمی، فرصت‌های جدیدی در حوزه سلامت ایجاد شود.

   

ستاری: آماده حمایت از توسعه استارتاپ‌ها و ایجاد اکوسیستم هستیم.

در بخش دیگری از این نشست، معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت در پنج سال اخیر همراه ما بوده، افزود: علاوه بر آن این وزارتخانه با حضور در پارک فناوری پردیس مشارکتی در زمینه ایجاد شبکه سلامت داشته است و تاکنون در حوزه‌های دارویی و تجهیزات پزشکی با این معاونت همکاری داشته است.

   

ستاری با بیان اینکه سلامت دیجیتال موضوع بسیار مهم در دنیا محسوب می‌شود، افزود: این امر به گونه‌ای است که ضریب نفوذ سلامت دیجیتال در دنیا ۲۸ درصد و ضریب نفوذ فروش اینترنتی ۲۲ درصد اعلام شده است. این امر نشان می‌دهد که سلامت دیجیتال اولویت زیادی در کسب و کارهای نوین دارد. از ابتدای امسال در توسعه کسب و کارها در حوزه سلامت دیجیتال اقدامات مهمی صورت گرفته است.

ستاری ادامه داد: تولید حسگرها و سخت‌افزارها برای انجام انواع اندازه‌گیری‌های حوزه پزشکی می‌تواند در آینده این حوزه را متحول کند، افزود: معاونت علمی، آمادگی حمایت از توسعه شرکت‌ها و کسب و کارهای نوین در حوزه سلامت دیجیتال را دارد، چراکه حوزه سلامت دیجیتال حوزه بسیار مهمی است و می‌توان با ایجاد اکوسیستم جدید دانش‌بنیان بازار جدیدی به نام بازار سلامت را با نظارت وزارت بهداشت ایجاد کرد.

در انتهای این جلسه تفاهم نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شد. همچنین در این نشست امیرحسین اسدی، دبیر جشنواره رسانه های دیجیتال سلامت، محمد پورسینا و مهدی فقیهی دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حضور داشتند.

    

نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت به ریاست سید محمدهادی ایازی و دبیری امیرحسین اسدی به عنوان دبیر علمی و محمدعلی حجازی به عنوان دبیر اجرایی، با شعار «نبض اجتماعی شدن سلامت» از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری موسسه آوای هنر سلامت 25 و 26 مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

فراخوان و کلیه اخبار و اطلاعات جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت در سایت www.hdmf.ir قابل دسترسی است.

   

منبع: وب سایت جشنواره ملی رسانه های دیجیتال سلامت

    

اشتراک پست