چهار راهکار برای ثبت یک تصویر اولیه خوب برای بیماران جدید!

منتشر شده : بروزرسانی :1403-07-15 - گروها : مطالب آموزشی

  

  

  

  

هنگامی که بیماری برای اولین بار پا به مطب شما می گذارد، چه برنامه ای برای استقبال از او و خوشامدگویی دارید؟ آیا تا بحال به این موضوع مهم فکر کرده اید؟ آیا از تأثیر اولین برخورد در شکل گیری شخصیت خود برای فرد مقابل آگاه هستید؟ توجه به اهمیت اولین دیدار و خوب پیش رفتن آن، مزایای فراوانی به همراه دارد؛ از جمله احتمال پذیرش بیشتر، احتمال بازگشت بیمار، خوشحال تر بودن بیمار و ... . اما فراموش نکنید که شما فقط و فقط یک بار این فرصت را در اختیار دارید!

اغلب مردم فرمول مشخصی برای ایجاد یک تصور اولیه خوب ندارند و غالباً همان برخورد خوشایند و دلپذیر را برای انجام این عملیات کافی می دانند. در حالی که مهارت های بیشتری را لازم است برای تحقق بهتر آن به کار گرفت.

  

اصول اولیه

شما احتمالاً قوانین تکراری و ساده ای همچون لبخند در دیدار اول، لمس آرام دستان مخاطب، برقراری تماس چشمی با او، بیشتر گوش دادن و کمتر حرف زدن و ... را شنیده اید. بله همه اینها درست هستند. اما نکته اینجاست که باید پا را فراتر گذاشت و به این روش های همگانی بسنده نکرد.

قدرتمندترین عامل برای ایجاد یک قرار اولیه خوب، دوست داشتنی بودن است! کارکنان ممکن است به وظایف روزانه خود بسیار خوب عمل کنند، تلفن ها را جواب دهند، ملاقات بیماران را در زمان های تعریف شده اطلاع دهند و ... . اما در بیشتر مواقع، نشانی از گرمی و خوشامدگویی ندارد! این موضوع در دندانپزشکان نیز صدق می کند. اما سوال اینجاست: چگونه دوست داشتنی شویم؟!

  

1)   تعریفی واقعی ارائه دهید

از هر فرصتی برای اینکه به بیمار نشان دهید برای شما مهم است استفاده نمایید. مثلاً در بدو ورود او، سریعاً خوشامدگویی کنید به طوری که کاملاً به ارزشمند بودن خود در نزد شما واقف گردد. فراموش نکنید که همه افراد دوست دارند مهم باشند. بنابراین با تمرکز ویژه روی هر بیمار، احساسات خاصی را در آنها برانگیخته نمایید.

  

  dental patient

  

2)   با بیماران درمورد خودشان صحبت کنید!

تحقیقات نشان می دهد که حدود 40 درصد از مکالمات افراد در مورد خودشان است! تجاربشان، آنچه فکر می کنند و آنچه احساس می کنند. آنها به سادگی به شما نمی گویند که به تماشای یک فیلم رفته اند! بلکه فقط درمورد آن حرف می زنند و از احساسات خود می گویند. این روند روانشناسی، حالت طبیعی و نرمال به حساب می آید. صحبت با بیماران درمورد آنچه برایشان اتفاق افتاده، فرصتی طلایی را برای ایجاد یک تصور اولیه خوب و به دنبال آن، یک رابطه عالی برایتان ایجاد می نماید. سوالات، راه ساده و خوبی برای اینکه آنها شروع به حرف زدن درمورد خودشان کنند به حساب می آید.

  

  dental patient

  

3)   کلمه "خواستن" را به دایره لغات خود اضافه کنید!

مردم دائماً درمورد نیازهایشان، کارهایی که باید بکنند، دلیل انجام و یا عدم انجام آن کارها حرف می زنند.شما سعی کنید کلمه "باید" را حذف نموده و بیشتر از فعل "خواستن" استفاده کنید. به جای جمله "شما باید اینکار را انجام دهید" می توانید جمله "من می خواهم از فرصت بی نظیری که این کار برای شما ایجاد می کند صحبت کنم" را به کار ببرید. این جمله ها، انرژی و معنای مثبت تری را با خود به همراه دارند و مردم را بیشتر جذب می کنند.

  

dental patient  

4)   یک داستان عالی داشته باشید

افراد دوست دارند داستان هایی را بشنوند که به آنها کمک کند بفهمند آیا شما همان فرد دوست داشتنی هستید یا خیر! و اگر هستید، دلیلش چیست! یک داستان کوتاه و سرگرم کننده درمورد چیزهایی که برای خود شما اتفاق افتاده، یا خصوصیاتی که به نظر نمی رسد داشته باشید(!) می تواند عالی باشد.

 

dental patient

  

  

تهیه کننده: واحد تحریریه دندال

   

محصولات مرتبط

اشتراک پست