مطبی سبز بساز!

منتشر شده : بروزرسانی :1403-07-16 - گروها : مطالب آموزشی , مطالب تخصصی و آموزشی دندانپزشکی

   

   

  

  

تأثیر منفی جوامع مدرن روی محیط زیست، از جمله نگرانی‌های دنیای حال حاضر است. شما ممکن است به عنوان یک دندانپزشک، در پیدا کردن بهترین روش برای سبز کردن محیط کارتان دچار مشکل شوید.

کسانیکه مسئول تهیه و خرید تجهیزات مطب هستند، باید به دنبال مواردی باشند که از هر لحاظ دوستدار محیط زیست بوده، و تا آنجا که امکان دارد آسیبی به محیط زیست وارد نکند. همیشه سعی کنید تا آنجا که ممکن است، از تجهیزات و یا لوازمی استفاده کنید که با محیط زیستتان هماهنگی بیشتری داشته باشد.

وقتی در فکر پیدا کردن راهی برای حفاظت از محیط زیست هستید، این دو نکته را در نظر بگیرید:

1. تاثیر مواد مصرفی شما بر محیط زیست.

2. پسماند‌های باقی مانده از موادی که مورد استفاده قرار دادید.

اگر به تازگی به جمع علاقه مندان و فعالان محیط زیست پیوسته‌اید، در درجه اول هدف شما باید انتخاب مواد و پیدا کردن روش‌هایی باشد که تا حد امکان، از میزان پسماند‌های شما بکاهد. در ادامه این مطلب، پیشنهاداتی در این رابطه ارائه خواهد شد:

1. انتخاب بسته ‌بندی‌های کوچک: از موادی استفاده کنید که بسته بندی کوچکتری داشته و یا قابل بازیافت باشد.

2. استفاده دوباره از محصولات به جای استفاده از محصولات یکبار مصرف: از محصولات چند‌بار مصرف استفاده کنید. برای مثال، در سرویس‌های بهداشتی به جای دستمال کاغذی از دست خشک کن‌های برق استفاده کنید. چنانچه به محصولات قابل بازیافت دسترسی نداشتید، از محصولات چند‌بار مصرفی که از مواد قابل بازیافت ساخته شده‌اند استفاده کنید.

3. خریداری محصولات با‌کیفیت و تجدید‌پذیر: تجهیزاتی را خریداری کنید که به این زودی‌ها منسوخ و کهنه نشود. اینکار را می‌توانید با اطمینان از امکان به روز رساندن آن محصول انجام دهید، به طوریکه نیازی به تهیه نسخه تازه آن وجود نداشته باشد. توجه به میزان مصرف انرژی محصول مورد نظر، می‌تواند از استفاده زیاد آب و انرژی جلوگیری کند.

4. بازیافت مواد: بازیافت کاغذ، سال‌ها است که مورد توجه قرار دارد، اما شما می‌توانید چاپگر‌ها، گوشی‌های تلفن همراه، تبلت، باطری و سایر محصولاتی که به صورت روزانه از آنها استفاده می‌کنید را نیز بازیافت کنید.

5. نصب فیلتر به شیر‌های آب: مراجعه‌کنندگان را ترغیب می‌کند که به جای نوشیدن آب از بطری‌های آب معدنی، با نصب یک فیلتر، از آب سالم‌تری استفاده کنند.

اگر به عنوان یک دندانپزشک بتوانید با موفقیت این موارد را پشت سر بگذارید، نقش مهمی در حافظت از محیط زیستان ایفا خواهید کرد. بخاطر داشته باشید زمانیکه به پسماند‌های خود اهمیت دهید، کمترین آسیب را به محیط زیست وارد خواهید نمود.

تهیه کننده: واحد تحریریه دندال

محصولات مرتبط

اشتراک پست