چگونه طراحی مطب می تواند برای شما درآمدزایی کند؟

منتشر شده : بروزرسانی :1403-04-15 - گروها : مطالب آموزشی , مطالب تخصصی و آموزشی دندانپزشکی

  

  

   

   

طراحی مناسب مطب، از جمله راهکارهایی است که می تواند همه چیز را زیبا و عالی جلوه دهد و به دندانپزشکان کمک کند که بهره وری و سودآوری خود را تا میزان باورنکردنی بالا ببرند. ارزش و اهمیت این موضوع، از چندین طریق منفعت رسان است. نام تجاری و برند مطب شما اعتبار یافته، کارایی و بهره وری بالا رفته و در مدت کوتاه­تری به درآمدهای قابل قبول و مطلوبی خواهد رسید.

  

Dental Office

جریان کاری موثرتر، درآمدزایی بیشتر

قبل از ساخت ریزه کاری ها و جزئیات، لازم است به حداکثرسازی اثربخشی فضای موجود برای رفت و آمد بیماران و پرسنل پرداخت. کاهش زمان صرف شده برای حرکت میان بیماران و تجهیزات از اهم مسائلی است که برای طراحی باید مدنظر قرار گیرد. بنابراین، جای گیری صحیح تجهیزات جهت دسترسی ساده تر و از بین بردن حرکات اضافه را نباید فراموش کرد. پس از اینکه بیمار مطب را ترک می­کند، کارکنان باید بتوانند با حداقل رفت و آمدها، متریال استفاده شده و کثیف را دور ریخته یا تمیز کنند. همین زمان­های کوتاه ذخیره شده ممکن است منجر به ویزیت یک بیمار اضافه در روز شود و بهره وری و درآمد مطب را بالا ببرد.

بهتر است به جای قرار دادن مناطق مربوط به بازپردازش ابزار و مواد مصرفی در انتهای ساختمان اپراتوری، با یک طراحی مرکزی، آنها را به گونه ای در دسترس کارکنان مربوطه قرار داد که با پیمودن کمترین مسافت ممکن، هم خستگی های فردی کم شود و هم با کاهش زمان اختصاص داده شده، کارایی و اثربخشی عملیات افزایش یابد.

   

Dental Office  

بودجه های کوچک، درآمدهای بزرگ!

برخلاف باور عمومی، توجه به طراحی مطب و صرف بودجه برای آن به معنای دور ریختن پول نیست! به خاطر داشته باشید که این فرآیند، کاری تخصصی است که نیاز به مشاورانی خبره و کاربلد دارد. بنابراین با صرف بودجه متعارف و مناسب به این حوزه، از عواید حاصل از آن محروم نشوید. مطمئن باشید خیلی زودتر از زمانی که پیش بینی می­کنید، مزایای آن را کشف خواهید نمود.

سایر زمینه ها شامل کف پوش ها و رنگ ها، بهبود بهره وری در مرکز پردازش ابزار و جایگزین نمودن تجهیزاتی که ارگونومی بیشتری دارند به جای تجهیزات فعلی، انتخاب متریال بادوام تر و ... سرمایه گذاری های نامرئی اما پر سودی هستند که می توانید در برنامه های خود قرار دهید.

  

Dental Office  

در انتخاب مبلمان مطب نسبت به مبلمان منزل های مسکونی لازم است سختگیری های بسیار بیشتری اعمال گردد. برخی از سازندگان مبلمان، از قطعات ملامین برای ساخت سطح خارجی کابینت های خود استفاده می کنند. آنها صرفاً جنبه تزئینی دارند. چرا که ضخامت قابل قبولی ندارند و در عین حال، نمی توانند تمیزکننده ها را در بلندمدت تاب آورند. در عوض، دکوراسیون لمینتی فشار بالا با بهره از لایه های چندگانه رزین فنولی، دوام بهتری دارند و در برابر مواد شیمیایی و سایش اشیا، مقاوم تر عمل می کنند.

استفاده از سنگ های طبیعی نیز در طراحی مطب های دندانپزشکی توصیه نمی شود، زیرا به دلیل تخلخل بالا، مایعات را جذب کرده و به مرور زمان، ترک می خورند. بهتر است از سطوح غیرمتخلخلی همچون سنگ های کوارتز اکریلیک و یا فولاد ضدزنگ استفاده شود.

دندانپزشکان عزیز، فرصت ها آماده هستند که به سراغ شما بیایند! از سرمایه گذاری های کوچک غافل نشوید!

  

تهیه کننده: واحد تحریریه دندال

  

محصولات مرتبط

اشتراک پست