نحوه صحیح مسواک زدن دندان ها

منتشر شده : بروزرسانی :1403-07-17 - گروها : سلامت دهان و دندان

مسواک زدن صحیح از ارکان اصلی بهداشت دهان و دندان می باشد مسواک توانایی پاک کردن ۶۰ درصد آلودگی ها و مواد رسوبی مختلف ومیکروارگانیسم ها را دارد .
مراحل صحیح مسواک زدن به شرح زیر است :

مرحله 1

ابتدا از فک پایین شروع می کنیم موهای مسواک را در زاویه حدود 45 درجه نسبت به لثه قرار دهید وآن را به آرامی روی دندانها به بالا حرکت دهید به طوری که موهای مسواک در لابلای دندان ها و در امتداد خط لثه حس شود.

مرحله 2

شروع به انجام حرکت های دورانی کوچک برروی قسمت بیرونی همه دندان های فک پایین کنید، تا آن دو سه دندانی که مسواک روی آن ها قرار دارد کاملا تمیز شوند. به یاد داشته باشید که مسواک را خیلی سفت روی دندان ها فشار ندهید.




مرحله 3

نوبت به تمیز کردن قسمت درونی آن ها یعنی سطح داخلی دندان های فک پایین می رسد که دقیقا مانند قسمت بیرونی و همراه با حرکات دورانی است هنگامی که به سطح دندان های جلو می رسید، ممکن است نیاز باشد مسواک را کمی کج و زاویه دار کنید تا به اندازه جایی که باید قرار بگیرد شود.

نکته: ناحیه دندان عقل که معمولا حالت تهوعی که به افراد دست می دهد کمتر مسواک زده ی شود  و به این علت است که دندان های عقل با این که دیرتر از بقیه می رویند زوتر می پوسندپس به این دندانها توجه خاصی نمایید .

مرحله 4

تمام مراحل قبلی را برای دندان های فک بالا تکرار کنید.

مرحله 5

سطح مسواک را به آرامی بر روی زبان خود بکشید تا باکتریهای سطح آن از بین برود و تنفس سالم تری داشته باشید.

 

به امید اینکه مسواک زدن صحیح بخشی از مشکلات دندانهای شما را برطرف نماید .

محصولات مرتبط

اشتراک پست