۲۰ استراتژی ثابت شده بازاریابی دندانپزشکی - قسمت اول

برای بسیاری از دندانپزشکان، موضوع بازاریابی مملو از عدم قطعیت است. زمانی دندانپزشکان واقعاً نیاز چندانی به مارکتینگ و بازاریابی آنچنانی نداشتند اما امروزه اوضاع کمی فرق کرده است، دیگر نمی توان برای بازاریابی به خرید و درج یک آگهی در روزنامه بسنده کرد. امروزه بیماران دیگر مثل سابق تلفن پزشک را از داخل دفترچه تلفن جستجو نمی کنند بلکه کاملاً تحقیق می کنند، آن هم به صورت آنلاین! وظیفه شماست کاری کنید که شما را انتخاب کنند. اما چگونه؟ ما به شما راهکارهای مفید را در قسمت اول و دوم این مقاله نشان می دهیم.

  

۱- بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو

آیا می دانید که 93٪ از تجربه های آنلاین با یک موتور جستجو آغاز خواهد شد و تنها 8.5 درصد از مردم از صفحه اول نتایج جستجو فراتر می روند؟ اما شما می توانید با گنجاندن کلمات کلیدی که بیشتر بیماران به دنبال آنها هستند در تیتر صفحات و مقالات وب سایت خود، تعداد بازدیدکنندگان از وب سایتتان را افزایش دهید و در صفحه اول نتایج قرار گیرید.

 

۲- برای خود یک برند (نام تجاری) درست کنید.

برند شما تنها محدود به یک لوگو نباید باشد. البته لوگویی که به صورت حرفه ای طراحی شده باشد می تواند بسیار مفید باشد. سعی کنید تم رنگی مشخص، صدای مشخص و پیام های خاصی برای کلینیک، وب سایت و متریال های تجاری خود ایجاد کنید. برند شما باید تداعی کننده حال و هوای کلینیک شما باشد.

    

۳- قبل از رقبای خود به همسایگان تازه وارد محل مراجعه و دسترسی داشته باشید.

هرساله بیش از 12 درصد از جمعیت، منزل خود را جابجا می کنند. بسیاری از آنها نیازمند دندانپزشک جدید هستند. با کارت پوستال های خوشامدگویی، شما می توانید اولین فردی باشید که به افراد تازه وارد اطلاع دهید که بهترین گزینه دندانپزشکی موجود برای آنها هستید.

   

۴- درباره رقبای خود تحقیق کنید.

درباره رقبای خود در محل به صورت ناشناس تحقیق کنید. وب سایت های آنها را چک کنید و با ایمیل خود در آن ثبت نام کنید. به پیشنهادهای ویژه آنها توجه کنید. بعنوان یک بیمار آینده با کلینیک آنها تماس بگیرید. ببینید آنها چه فعالیت هایی انجام می دهند تا شما بهتر از آنها انجامش دهید!

    

۵- پویا و پرکار باشید.

یک راه بسیار عالی برای به رسمیت شناخته شدن نام و ایجاد یک وجهه و اعتبار حرفه ای مثبت، منفعل نبودن و فعال بودن در جامعه است. شما می توانید حامی مالی (اسپانسر) یک رویداد شوید، از جشن خیریه حمایت کنید، مدارس نزدیک محل کار خود را ویزیت کنید و مسواک و نخ دندان با برند خود هدیه بدهید.

 

۶- بازار هدف خود را با دقت زیر نظر بگیرید.

آیا فعالیت درمانی شما شامل حال همه بیماران می شود و عمومی است یا طیف خاصی را دربرمی گیرد؟ چنانچه برای مثال به صورت تخصصی درمان های زیبایی یا کودکان را انجام می دهید نیازی نیست که برای تبلیغات جمعیت عموم مردم هزینه کنید. ابتدا تصمیم بگیرید که چه بیمارانی را می خواهید جذب کنید و سپس عمل کنید.

    

۷- برای آنها کارت پستال ارسال کنید.

ارسال مستقیم کارت پستال با پست و یا ایمیل یک روش کم هزینه و ثابت شده برای دندانپزشکان به شمار می آید.

    

۸- پیام خود را فورا به صورت کاملا روشن انتقال دهید.

همانند خود شما، بیماران نیز مشغله و گرفتاری زیادی دارند. اطمینان حاصل نمائید که آنها بلافاصله بفهمند که شما چه درمان هایی انجام می دهید. چنانچه برای پی بردن به موضوع آنها مجبور به صرف وقت شوند، ممکن است پیگیر نشوند. تبلیغات صریح و روشن را به تبلیغ های زیرکانه ولی گیج کننده ترجیح دهید. 53 درصد دندانپزشکان از رنگ آبی و سفید و افراد در حال لبخند زدن و با تیترهای بزرگ و پررنگ استفاده می کنند.

   

۹- خودتان را در تبلیغاتتان نشان دهید.

خدمات دندانپزشکی که شما ارائه می دهید بسیار شخصی و خصوصی است. مردم دوست ندارند هر فرد غریبه ای در دهانشان به جستجو بپردازد! هر تبلیغی که می کنید، باید حداقل شامل یک عکس از شما و پرسنل کلینیک شما باشد. این به بیماران آینده کمک می کند که با شما صمیمی تر شده و احساس راحتی بیشتری بکنند.

    

۱۰- به آنها یک یا دو دلیل برای تماس به خود بدهید.

همه به دنبال انجام یک معامله خوب هستند. انجام درمان های دندانپزشکی با تخفیف ممکن است برای شما دردناک باشد ولی از این زاویه به قضیه نگاه کنید: مقدار اندکی که قرار است در ابتدا برای جذب بیمار جدید هزینه بکنید در مقابل مبلغی که بعداً از این بیماران دریافت می نمائید. بطور مثال می توانید ست سفیدکننده رایگان و یا ویزیت اول رایگان برای بیماران جدید خود ارائه دهید.

   

ادامه دارد...

  

برگردان از گروه دندانپزشکان دندال

    

محصولات مرتبط

پست های مرتبط

اشتراک پست