#_عمومی دندانپزشکی

10 روش موثر برای جلب اعتماد مراجعین دندانپزشکی و برخورد با بیماران

منتشر شده : Modified :1403-02-07 - گروها : مجله دندانپزشکی دندال

اعتماد دندانپزشک

دندانپزشکان و 10 روش برای جلب اعتماد مراجعین دندانپزشکی

مطب های دندانپزشکی با بحران اعتماد بیماران مواجه هستند. آنها از همان چیزی رنج می برند که اکثرپزشکان را آزار می دهد. برای موفق شدن و ادامه کار، بایستی روابط اعتماد محکمی با بیماران ایجاد کنند که متأسفانه، این ترفند به راحتی قابل انجام نیست .

در نظر بگیرید که امروزه بیماران با جستجوهای در گوگل و تشخیص های خود، شما را انتخاب کرده و برای ویزیت به شما مراجعه می کنند. یک انتقاد بد در رسانه‌های اجتماعی یا سایت‌های بررسی می‌تواند مانند چسب باقی بماند و اعتماد بیمار به دندانپزشک یا پزشک را قبل از اینکه حتی به پارکینگ برسد، تضعیف کند. در این محیط بی رحم، دندانپزشک محصور چه می تواند بکند؟

جلب اعتماد مراجعین دندانپزشکی

دندانپزشک و اعتماد

برای اینکه بدانیم چگونه دندانپزشکان می توانند روابط اعتماد بهتری با بیماران ایجاد کنند، با مردی که به معنای واقعی کلمه کتاب اعتماد بیمار دندانپزشکی را نوشته است، مصاحبه کردیم : دکتر جاناتان آبنایم(Dr. Jonathan Abenaim) که توسط کادر بیماران وفادارش به عنوان بهترین مطب دندانپزشکی در نیوجرسی شناخته می شود.
دکتر ابنایم نویسنده کتاب عامل اعتماد: توانمندسازی تیم شما، بیماران شما و دندانپزشکی شما(The Trust Factor: Empowering Your Team, Your Patients, and Your Dental Practice) است. او در ابتدا آن را به عنوان کمک آموزشی برای تازه کارها نوشت.
Abenaim می گوید: «آموزش کارمندان جدید قبلاً یک کار بی پایان بود. بنابراین تصمیم گرفتیم کتابی در مورد اعتقادات خود و اصول ایجاد اعتماد بیماران دندانپزشک بنویسیم. اکنون این کتاب به عنوان منبعی برای سایر دندانپزشکان و تیم های آنها تبدیل شده است.

اعتماد "ما" است
وقتی دکتر ابنایم می‌گوید «ما» کتابی نوشتیم، منظورش به معنای واقعی کلمه است. The Trust Factor توسط اعضای تیم او که همگی در موفقیت این مطب و فعالیت های کلینیکی آن سهم دارند، نوشته شده است.

آبنایم می گوید: «این فقط توسط من نوشته نشده است. این توسط هر یک از اعضای تیم نوشته شده است. »
در واقع، اعتبارات ذکر شده در کتاب شامل استفانی کورسیو، هماهنگ کننده درمان، کیلی آلن، بهداشت دندان و سونیا میلوفسکی، دستیار دندانپزشکی است.

10 روش آزمایش شده برای ایجاد اعتماد در مراجعین

10 روش زیر برای ایجاد اعتماد در بیمار دندانپزشک از کتاب جدید دکتر ابنایم ارائه شده است. این روش ها به طور خاص از تجربه Abenaim به عنوان یک دندانپزشک پیشنهاد شده ولی آن ها برای هر نوع مطب پزشکی قابل استفاده است.


1. بدانید که نمی توانید همه کارها را انجام دهید

آبنایم می‌گوید: «در مطب دندانپزشکی، دکتر این حس را دارد که باور کند می‌تواند همه کارها را خودش انجام دهد و به هیچ کسی در اطرافش نیاز ندارد.»
از نظر آبنایم، این نوع تفکر مسیری برای از بین بردن اعتماد بیمار به دندانپزشک است. یک پزشک یا دندانپزشک باید بداند که بدون تیم خود نمی تواند کارهای مطب را به تنهایی انجام دهد. پس از درک این موضوع، نحوه تعامل او با بیمارانش به اندازه تصمیم گیری برای انجام آن در وهله اول مهم است.



2. اعتماد کنید تا اعتماد کنند

اعتماد دندانپزشک

گام بعدی در جلب اعتماد بیماران به شما این است که ابتدا به اعضای تیم خود اعتماد کنید. اعتماد به این روش ممکن است باطنی به نظر برسد، اما در واقع لحن را برای کل تجارت تعیین می کند، و این چیزی است که بیماران از لحظه ای که از در عبور می کنند احساس می کنند.

آبنایم می‌گوید: «ما معتقدیم که بیماران متخصص زبان بدن هستند و شما نمی‌توانید اشتیاق، عشق و سرگرمی را جعل کنید. وقتی بیماران این اعتماد بزرگ بین پزشکان و اعضای تیم را می بینند، برای آنها اعتماد به شما بسیار راحت تر می شود."

3. یک چشم انداز ایجاد کنید

فراتر از اعتماد به اعضای تیم، یکی از بزرگترین کارهایی که دندانپزشک می تواند برای ایجاد اعتماد با بیماران انجام دهد، ایجاد چشم اندازی برای مطب است. این چشم انداز باید به گونه ای باشد که باعث ایجاد آرامش و راحتی در مطب شود.

4. به چیزهای کوچک توجه کنید

عدم اعتماد بیمار دندانپزشک می تواند به سادگی کارهای کوچکی باشد که ما صد بار در روز انجام می دهیم.
آبنایم می گوید:«مطب هایی که همیشه پیشرفت می‌کنند، همان‌هایی هستند که خود را از بقیه متمایز می‌کنند. به طور مثال، روشی که به تلفن پاسخ می دهید. آیا می گویید "کلینیک دندانپزشکی، لطفا نگه دارید" و سپس بیمار را به مدت پنج دقیقه در حالت تعلیق قرار می دهید؟ احتمالش خیلی کم است که آن ها مبالغ زیادی را برای گرفتن خدمات در مطب شما بپزدازند، زیرا شما آنها را مجبور کردید برای مدت طولانی منتظر بمانند.»

5. از گوگل به عنوان یک فرصت استفاده کنید نه یک تهدید

گوگل در دندانپزشکی

یکی از بزرگترین شکایات دندانپزشکان این است که بیماران مسلح به گوگل وارد می شوند. یعنی به لطف مقالات WebMD یا Mayo Clinic یا سایت های کمتر معتبر، با تشخیص خود به مطب دندانپزشک یا مطب دکتر وارد می شوند. وقتی دندانپزشک با آموزش و دانش واقعی برمی گردد، بیماران اغلب نمی خواهند آن را بشنوند.

وقتی با چنین مانعی روبرو می شویم چگونه می توانیم اعتماد ایجاد کنیم؟ به گفته دکتر Abenaim، گوگل یک تهدید نیست، این یک فرصت است. به جای تلاش برای فروش روش‌ها و خدمات به بیماران بی تمایل، دندانپزشک می‌تواند به نگرانی‌های بیمار گوش دهد، سپس از دانش Google به عنوان نقطه پرش برای آموزش بیشتر بیمار استفاده کند.

6. نفروشید، آموزش دهید.

دندانپزشکان، متخصصین پوست و جراحان پلاستیک، همگی مرتکب این اشتباه می شوند که به بیماران خود محصولی را بفروشند. همانطور که دکتر ابنایم می گوید، فروش در لحظه و موقعیت اشتباه، اعتماد گرانبهای بین بیمار و دندانپزشک را از بین می برد.
او می‌گوید: «یکی از چیزهایی که ما در کتاب خود درباره آن صحبت می‌کنیم این است که هرگز نباید در مطب خود چیزی بفروشید. اینجوری بهش فکر کن آخرین باری که به کسی به نام فروشنده اعتماد کردید کی بود؟ هرگز. بنابراین کاری که ما در مطب خود انجام می دهیم این است که تا جای امکان اطلاعات را به اشتراک می گذاریم.

7. برای افزایش آگاهی کار کنید

اگاهی بیماران

گاهی اوقات ایجاد اعتماد بیمار به دندانپزشک به این بستگی دارد که چگونه بیمار خود را در مورد شرایطی آگاه می کنید. همانطور که دکتر ابنایم اشاره می کند، این می تواند به معنای طرح مسئله در قالب های مختلف باشد.
او می گوید: «ما می گوییم، بیایید در مورد آن صحبت کنیم. این عکس دندان‌های شماست، چه می‌بینید؟ آیا تا به حال این مشکل را داشته اید؟ بله، در واقع من بوی بد دهان داشتم. آیا تا به حال مسواک زده اید و لثه هایتان خونریزی کرده است؟ خب بله. پس ما در مورد این صحبت می کنیم، خوب، اگر صبح از خواب بیدار شوید و سر خود را بخارانید و خونریزی شروع شود، آیا نگران می شوید؟ آنها می گویند بله، قطعا. بنابراین با این روش ما آگاهی بیماران را افزایش می دهیم.»

8. از سطح درآمد بیمار آگاه باشید

یکی از راه‌های مفید برای اعتمادسازی دندانپزشکان با بیماران این است که نه تنها نگرانی‌های پزشکی، بلکه وضعیت مالی آنها را نیز درک کنند. یک دندانپزشک می تواند با صرف زمان از شرایط اقتصادی بیماران خود آگاه شود.

آبنایم می‌گوید: «بنابراین یکی از کارهایی که در مطب خود انجام می‌دهیم این است که واقعاً سعی می‌کنیم با شرایط مالی همه کار کنیم تا بتوانیم به بهبود زندگی مردم کمک کنیم. مهم این نیست که چقدر پول به دست آوریم بلکه ما روی چند زندگی که می توانیم تغییر دهیم تمرکز می کنیم.»

9. احساس مسولیت پذیری کنید

بیماران به دندانپزشکانی که واقعاً به سلامت آنها اهمیت می دهند اعتماد دارند. این فقط چیزی نیست که یک پزشک بتواند با رفتار خود انجام دهد. این باید در کل تیم و مطب عجین شود. یکی از راه‌هایی که تیم دکتر آبنایم این کار را انجام می‌دهد، «زنگ دهان سالم» است.
او می‌گوید: «وقتی یک بیمار سالم است، به این معنی است که او به این مطب وارد شده در حالی که شرایط ناسالمی داشته و ما یک برنامه درمانی با آنها انجام دادیم و الان بهبود یافته اند. پس توانستیم زندگی آنها را تغییر دهیم و برای آن ها مفید باشیم.  ما چیزی به نام زنگ دهان سالم داریم و قبل از اینکه بعد از آخرین قرارشان مطب را ترک کنن، زنگ را به صدا در می آورند و همه با آنها جشن می گیرند، زیرا ما بسیار خوشحالیم که توانایی تغییر زندگی آنها را داشتیم."

10. یک مکان امن برای بیماران ایجاد کنید

یکی از کارهایی که یک مطب باید برای تقویت اعتماد بیمار دندانپزشک انجام دهد، ایجاد فرهنگ ایمنی است.

آبنایم می گوید: «مطب پزشک ایمن نیست. بیماران مورد قضاوت قرار می‌گیرند، چه خیلی چاق باشند، چه دندان‌هایشان تمیز نباشد، آن ها نمی‌خواهند مورد قضاوت قرار بگیرند. آنها می خواهند احساس امنیت کنند. و شما باید راهی برای ایمن سازی مطب خود پیدا کنید. در مرحله اول، تیم شما باید با بیماران شما با صبر و حوصله رفتار کند، به آن ها احترام گذاشته و بتوانند شرایط بحرانی را مدیریت کنند.»

اشتراک پست